Ако четете първите редове на този текст, то ние от издателство ВДЪХНОВЕНИЯ държим да знаете, че здравословният начин на живот е избор на смелите – тези, които се престрашават да се изправят пред най-големите си страхове и предизвикват собствените си тяло и съзнание. Ако четете този текст, също предполагаме, че неведнъж сте си задавали въпроса дали някога ще успеете да постигнете този хранителен и енергиен баланс в ежедневието си, който да ви стимулира повече с всеки изминал ден и да ви носи само позитивни емоции.

Единствената истинска стъпка към това да имаме великолепно тяло е да се приемаме и обичаме такива, каквито сме, като след това се грижим за себе си така, че от тялото, което имаме, да извадим най-доброто като версия и да си осигурим здраве, виталност, енергия и тонус и много самочувствие.

Това са думите, с които Дени Андонова – холистичен терапевт и консултант по клетъчно хранене успява да предизвика читателите на Клетъчно хранене с Дени да започнат своята лична промяна. Книгата ѝ разкрива не просто идеи и практически препоръки за клетъчно хранене, но провокира читателите ѝ да се замислят каква е или каква трябва да бъде индивидуалната им мотивация за промяната. Ето и някои от съветите на Деница Андонова, включени във втората част на книгата:

Из „Клетъчно хранене с Дени“ ,  глава II „Приложения и инструменти“

Какви са моите цели и намерения?

Преди обаче да започнем с каквито и да е активности, да направим нещо много важно и определящо успеха и резултатите, които ще постигнеш.

Това е честността. Към себе си. Ще те помоля да помислиш над това каква е твоята цел и ясно намерение. Защо изобщо искаш да започнеш да прилагаш системата клетъчно хранене?

Абстрахирай се от чуждото мнение, от обществения натиск и се вгледай в своето желание, вслушай се в отговорите на своето тяло, усети вътрешния си плам, отчети вътрешния си ритъм и подтик.

Може би искаш да редуцираш някой и друг килограм?

Или сънят ти е неспокоен, будиш се често през нощта и искаш да го подобриш?

А може би нямаш енергия през деня, още от събуждането сутрин, следобедите клюмаш на бюрото и желаеш да си върнеш силата и ентусиазма?

Или пък искаш да подготвиш тялото си да станеш родител?

Или пък вече навлизаш във възраст, в която връстниците ти правят курсове на лечение, а ти предпочиташ да останеш в сферата на перфектната профилактика?

Или искаш да дадеш добър пример на децата си и от малки да възпиташ полезни навици у тях?

Причините са толкова много и различни, колкото сме ние, различните хора.

Затова отдели си време, помисли и напиши своята цел.

Да, важно е да я напишеш. Да сложиш днешната дата, както и срок, в  който желаеш да постигнеш този резултат. И нека целта да е SMARTER цел.

Ще използваме този модел:

  • S – significant, specific. Целта ти да е значима за теб, да е специфична. А не отвеяна и абстрактна.
  • M – measurable. Нека да е измерима. Конкретни резултати.
  • A – accepted, achievable. Да я приемаш и да е изпълнима според твоите разбирания.
  • R – relevant. Да е важна за теб и да я желаеш силно.
  • T – time-oriented. Да е ориентирана във времето, да има срок и да може прогресът да се измерва във времето.
  • E – exiting, enjoyable, ethical, ecological. В началото, когато е измислен този модел за целеполагане, буквата Е е стояла за „вълнуваща“ и „носеща удоволствие“. А в последствие бива заменена с „етична“ или „екологична“. В случая храненето и здравето да ни носи радост и удоволствие, да се забавляваме в процеса вярвам, че е много важен аспект и че до голяма степен определя успеха на начинанието ни.
  • R – recorded. Да е записана на хартия. Установено е, че записаните цели са по-въздействащи, използват силата на писаното слово и е по-вероятно върху тях да се работи по-упорито за постигането им. Ако не действаш активно за постигането на каквото и да било, надали ще го постигнеш, но записаните цели дават огромен фокус на намерение и енергия и шансът за реализирането им е многократно по-висок от тези желания, които просто сме оставили висящи в пространството.

Съветът ми е да дадеш на тялото си 3 месеца или 100 дни за този процес на трансформация. Все пак колкото и силно да желаем нещо, е нужно търпение и да се съобразим с природния ритъм на тялото. Важно е да знаем, че клетъчната памет се обучава в рамките на 90 дни, като след този период резултатите са трайни и са постигнати балансирано, без да се форсира и стресира излишно организмът.

Много диети и режими се провалят, защото хората не си поставят цел, която да ги мотивира и да ги тласка напред, когато им стане трудно.

Затова от съществено значение е да си поставиш своята цел, така че да предизвиква изгарящо желание у теб, да трептиш в нея, да я желаеш толкова силно. Запиши я на лист, който да сложиш на видно място, така че всеки ден да може съзнателно или не да ти се мярка пред погледа.

Когато голямата ни цел е пред нас, пречките се смаляват. Сега може да си приготвиш бележник, тефтер, файл на компютъра или бележка в телефона – както за теб е най-приятно и удобно, и да запишеш своята голяма цел, която да те мотивира в процеса ти към  по-здраво и хармонично тяло. Аз лично предпочитам писането на хартия.

Съвет за напреднали! Можеби си чувал/а за възможностите на квантовата вселена, квантовата психология и физика. Сега ще споделя с теб една техника за квантов скок – за голяма промяна в живота. Целта, която определяш, може да няма нищо общо с физически показатели.

Може да искаш да започнеш нов период в живота си, да станеш родител, да започнеш нов бизнес, да се преместиш в друг град или държава, да имаш остров, може да е всичко.

В квантовата вселена мозъкът не знае кое е реално фактически свързано и кое – не.

Т.е. ако си поставиш целта така:

Ако 21 дни/месец/3 месеца или 100 дни (според твоето желание и лично усещане за твоята самодисциплина и постоянство) се грижа за себе си чрез клетъчно хранене, то по този начин зареждам своето желание – да бъде част от моя живот и се напълвам с нужния ресурс да го постигна.

Много е простичко. Закодираш в мозъка си, че ако правиш действие Х, ще получиш награда У, дори ако те нямат нищо общо и логично помежду си. Т.е. прецизно си правиш клетъчно хранене, а се сдобиваш с това, което желаеш – може да е перфектната връзка или бизнес, или пътешествие – това, което желаеш.

Тъй като това е техника за напреднали, съветвам те да си много скептичен/а и в никакъв случай да не ми се доверяваш на сляпо. Просто реши да направиш тест и провери за себе си – но го направи с активно действие и ангажимент към себе си. Резултатите може да надминат и най-смелите ти очаквания!

Книгата „Клетъчно хранене с Дени“ може да закупите тук.