Ако вече сте прочели статията ми за топ енергийните храни и напитки, предполагам на първо място сте сложили кафето. В тази напитка безспорно има магия. Силният аромат на доброто кафе, съчетан с топлината и плътността на напитката, както и последващият ефект – да успееш да си отвориш очите… Наистина всяка сутрин виждаме само полза и удоволствие от тази напитка.

Кафето наистина е най-магнетичното питие и социален феномен – често казваме „Да се видим на по кафе“ или „Отивам на кафе с приятелка“. Да кажеш, че не пиеш кафе, е наистина… странно.

Няма да ви убеждавам да спрете кафето, както и няма да ви казвам защо кафето не е включено в статията за енергийни храни и напитки (досещате се, че не е случайно), но ако четете тази статия, вероятно вече имате своята лична мотивация да го направите.

В света има много хора, които никога няма да поискат да откажат кафето, както и такива, които са наясно, че трябва да го спрат, защото им отнема много от енергията, или имат друга, сериозна причина и са направили няколко опита, но не са успели.Тази статия е за тях – за хората, които искат и значт, че трябва да спрат да пият кафе, но досега не са успели да намерят правилния начин. Метода, който да проработи за тях.

За собствената си лична мотивация мога да изнеса еднодневна лекция, която засега ще ви спестя и ще споделя нещата, които ми помогнаха да успея да премина на два пъти през този труден етап и отново да съм щастлива, че не пия кафе. В крайна сметка в кафенетата предлагат и чай, вода, фреш… Може отново да излезете „на кафе“, но да консумирате нещо друго.

1. При заетите хора кафето е неразделна част от ежедневието – голямата заблуда. Дълго време вярвах, че без кафе те нямат шанс да се справят с препълнения график и безкрайните ангажименти. Аз самата бях попаднала в този капан – да не успявам да си отворя очите, преди да съм изпила първата си чаша кафе. Ако и при вас е така, според мен е време да помислите наистина за ободряващия му ефект. И да си отговорите на въпроса: „Искам ли сутрин да се будя с усещането за умора?” или напротив – да се будите с прилив на енергия и усещане, че „можете да свършите чудеса от храброст“.
Е, аз не пия кафе от 8 години. И се будя с това чувство, почти всеки ден. Уверявам ви, че е прекрасно.

2. Дайте време. Първо пребройте точно колко кафета пиете на ден. И онова двойното да знаете, че се брои за две, нищо че е сервирано в една чаша.
Опитайте да намалявате постепенно дозата в рамките на 1-2 седмици. В никакъв случай не спирайте изведнъж. Ако имате ниско кръвно налягане, като моетомен, вероятността да съберете границите е много голяма. Така че дайте време на тялото си и на себе си 🙂

3.Намерете някакъв заместител, временно. В момента в био магазините има страхотни заместители на кафето от други култури – цикория, ръж, ечемик, лимец и др. Спокойно, не ви говоря за ИНКА! Технологията е напреднала страшно много, тези кафета са разтворими и се предлагат под формата на гранули. Ако обичате да добавяте и мляко в кафето си, ще ви е още по-лесно и вероятно след няколко дни ще свикенете с разликаката. Можете да пробвате и да си приготвяте и фрапе от тях.

Надявам се, че сте ме разбрали правилно – , не ви съветвам просто да смените единия вид кафе с друг (такъв без кофеин), а временно да използвате тези видове заместители като патерица, която да пуснете, когато тялото ви премине през периода на „абстиненция“. Тогава, когато е готово. Аз си правих кафе от ечемик с бадемово мляко и в рамките на 1 месец се справих успешно. Вторият път бях прекалявала с прекрасно висококачествено еспресо само 3 месеца и го спрях без нужда от патерица.

4. Детоксикация. Прочетете статията ми за естествените енергизиращи храни и напитки тук и пробвайте да добавяте постепенно някои от храните или напитките тях, като оставите силно детоксикиращите, като пшеничена трева за по-късен етап. Когато спрете кафето, тялото ви ще започне да се детоксикира и няма да се чувствате много комфортно, ако добавите още един мощен детоксикатор. Последното, от което ще имате нужда тогава, е да усилите детоксикацията. От друга страна, ако обичате силните усещания – действайте, така ще съкратите процеса, но ще го направите много по-интензивен. Какаовите зърна и кокосовата вода, обаче, може да се окажат много ценни помощници. Зеленият чай в малки дози също.

8 супер енергийни и детоксикиращи храни и напитки

5. Планирайте времето точно – когато решите, че сте готови да спрете и последната чаша кафе. Първите три дни няма да се чувствате особено добре – тялото започва да се детоксикира. Най-силен дискомфорт ще изпитате на третия ден. Тогава ще имате и най-силно желание да зарежете експеримента. Спокойно, уверявам ви, че НЯМА ДА Е ТАКА ВСЕКИ ДЕН. Това не е новият ви живот, а само преходът към него. След ден 3 идва ден 4, в който нещата рязко ще започнат да се подобряват, и след около седмица вече ще сте се „измъкнали“ от желязната хватка. Прекрасно би било, ако тези дни можете да си вземете почивка, или да планирате така, че вторият и третият ден от процеса да са събота и неделя, които да прекарате предимно в хоризонтално положение. Например с хубава книга в ръка.

И ако тук сте на ръба да се откажете, задайте си въпроса – ако кафето причинява всичко това на тялото ми, наистина ли е добро за мен?

6. Пийте много вода. Повече от 2-3 литра, в продължение на 1-2 месеца, след като се откажете от кафето. Тъй като то е естествен диуретик, до някаква степен е успяло да дехидратира трайно тялото ви и сега то ще се опита да навакса. Когато спрете да пиете кафе изцяло, ще изпитвате постоянна, неутолима жажда. Тя ще ви е показател колко необходимо е било да го спрете. Колкото по-силна е, толкова по-наложително е било да спрете кафето.

Желая ви успех и помнете, че не сте сами.
Ако имате нужда от подкрепа, пишете в коментари.

Бонусите, които ще получите след първите няколко месеца:

– Ще имате много по-свеж вид и повече енергия, дори и да не сте включили моите трикове в действие,
– Кожата ви ще изглежда видимо по-хидратирана, защото наистина ще бъде,
– Ще имате по-бели зъби и по-свеж дъх,
– Дори и да не сте правили кой знае какво за целулита, и при него, ще има подобрение. А ако положите малко усилия в проблемите зони (като например вакуумен масаж) резултатът ще е още по-добър.

автор: Борислава Люцканова

 Микробиом диета