Срещали ли сте в интернет пространството схемата на работната седмца?

Ако да, сигурна съм, че реакцията ви на тази картинка е следната: първо се усмихвате, защото знаете, че е вярна и си казвате колко добре е илюстрирана, после се натъжавате, пак защото знаете, че е вярна. Третата фаза на реакцията е: само да можех да променя картинката и винаги да съм бодър и усмихнат, както в неделя. Не бързайте да се отчайвате, изход има. Нека ви споделя своя опит.
Вероятно вече сте чели доста за ползите от енергийните храни и напитки, както и за супер ефектите от суперхраните.
Сигурна съм, че сте правили не един и два опита да се възползвате от тези супер ефекти. А вероятно вече имате и топ 5 на своите енергийни източници в ежедневието.
Целта на тази статия не е да ви засипя с поредната доза суха статистика за тези храни и да ви убеждавам колко полезни са всъщност те. Искам да ви споделя своя опит на човек, който работи от години на 12-часов работен ден, често без почивка в събота и неделя.
Човек, който след 18-часова командировка дори и да е спал 6 часа, посреща следващия ден с усмивка и достатъчно енергия, за да не се чувства смазан от работния график и ежедневните задължения.
Вие ще решите дали да пробвате да се възползвате от моя опит, или ще потърсите своите собствени топ 5 храни и напитки, които ще ви заредят с щедри дози оптимизъм и енергия.
1. Вода. Винаги на първо място. Чували сте да казват, че там, където има вода, има и живот. Е, ще се съгласите, че едва ли е случайно. Може да се кажат много неща за водата и всички те да са верни. Най-основното е, че помага на тялото да изхвърли токсините по естествен начин. Оптималната доза вода, която трябва да пием всеки ден, е около 2 литра. За предпочитане на празен стомах.
Ако вече изпълнявате точка 1 от плана, поздравления – така по-лесно ще надградите останалите.
2. Кокосова вода. Кокосовата вода е естествена електролитна напитка. Хидратира тялото веднага, дори и в големите жеги, и доставя бързо на клетките витамини и минерали.
Пробвайте да изпиете една студена кокосова вода след изтощителна тренировка, в горещ летен ден, в който колкото и вода да погълнете тялото ви казва, че все още не му е достатъчно, или в който и да е момент на свръхумора. След 15 минути чувството ще е различно.
Внимание! Това не е средство, което ще ви позволи да „издевателствате“ над организма си системно, но ще успее да ви върне в състояние на баланс сравнително бързо, по естествен начин. Т.е. използвайте при нужда или за удоволствие, но не пренебрегвайте и почивката.
3. Зелен чай. Един от най-добрите детоксикатори и естествен заместител на кафето, със съдържание на кофеин в пъти по-малки концентрации. До 2-3 чаши на ден са приемливи, но пробвайте да ограничите до две – макар и богат на антиоксиданти, в него има и кофеин.
4. Матча. Най-висококачествения зелен чай в света И определено №1 в личната ми класация. Продава се на прах и се разрежда във вода (може да е топла или студена). Добавете малко мед и кубчета лед и имате освежаваща напитка за горещите летни дни. За още по-добър вкус добавете кокосова вода и/или 1 чаена лъжичка кокосово масло.
5. Сурови какаови зърна. Номер 1 в личната ми класация на супер храни, на храни въобще и на енергийни източници като цяло. Да не говорим, че тези малки зрънца са богати на фибри и за да стигнат до нас, трябва преди това да са минали процес на ферментация. Мога още да говоря за какаото, но ако сте любители на натуралния шоколад, няма как да не се влюбите в тях. Пробвайте ги в момент на физическо неразположение, когато сте гладни и/или когато ви боли глава. Ще усетите ефекта мигновено и ще разберете какво имам предвид. Освен всичко друго (а какаото има още поне 30 ползи, които не споменавам), суровото какао е богато и на магнезий, който е най-мощният естествен помощник при стресови ситуации.
Ако не харесвате вкуса на суровите какаови зърна, пробвайте да ги добавите натрошени към смутито си, сладоледа си или някое от любимите си сладки изкушения.
6. Пшенична трева. Е, това определено не е добавката, в чийто вкус ще се влюбите, но ви уверявам, че ефектът ѝ ще ви мотивира да преживеете меко казано „странния“ вкус на… ами на трева  Започнете с малка доза, защото ефектът ѝ е силно детоксикиращ, а знаете, че по време да силна детоксикация тялото може да изпита дискомфорт – същият, както и по време на силна токсикация. Трябва ви ½ чаена лъжичка за начало. Разредете с оптималното ви количество фреш от лимон и вода – колкото предпочитате. Пробвайте варианта с ½ чаена лъжичка пшенична трева, сока на ½ лимон и малко вода. Ако ви е трудно да преглътнете, добавете още вода. Пробвайте и варианта да разредите това количество в 1 литър вода и с повече фреш от лимон. Сигурна съм, че ще намерите своя начин. Постепенно увеличавайте дозата.
Ако тялото ви задържа вода, ефектът на тази хранителна добавка ще е мигновен. Другото, което ще усетите, освен прилив на енергия (след няколко дневен прием), е по-често ходене до тоалетна. Не се притеснявайте. Това не само е нормално, но и е хубаво за вашето тяло.
7. Мака. При маката нещата стават бавно, но пък мощният ѝ ефект идва с натрупване. Любимият ми начин да приемам мака е с шоколад  Комбинациите, в които ще се влюбите (вие изберете дали ще са под формата на смути, крем и/или десерт):
мака, лешников тахан, годжи бери, какао
мака, портокал, какао и бадеми
8. Чиа. Ефектът ѝ определено е „Уау!” В комбинация със сурово како на прах или на зърна – няма да се познаете. Освен че ви дава много енергия, чиата се грижи и за добрата форма на червата ви! А предполагам знаете, че ако там нещата са наред, всичко останало ще е наред 
Задължително накисвайте, преди да консумирате. Може просто да добавите към разреден фреш, смути, салата, или различни печива (е тогава супер качествата ѝ значително намаляват, но пък определено ще имате приятен хрупкав ефект).
Чиата е перфектен „сгъстител“ на сурови кремчета. Ако не ви допада съчетанието на хрупкаво зрънце с леко слузеста обвивка, пасирайте и ще имате перфектен кремообразен пудинг.
Може и да не сте забелязали, но почти всички храни и напитки имат и силни детоксикиращи и/или хидратиращи свойства. И това не е случайно, защото освен да приема необходимите му количества хранителни елементи, организмът ни има нужда и от тези процеси. И те да протичат постоянно и най-вече естествено. Старайте се всеки ден да му давате по малко от всичко: храна, детокс и хидратация, и ще сте в топ форма. Ще изглеждате и ще се чувствате много по-добре, дори и да сте под влияние на силен стрес.
Започнете с добавката, която най-много ви допада като описание, и постепенно добавяйте и някоя друга. Така след 2-3 седмици ще сте успели да повишите дозата енергия и оптимизъм, които са ви нужни, за да се справяте с ежедневните предизвикателства.
За да постигнете още по-добри резултати, не пренебрегвайте спорта и почивката! Те също трябва да намерят своето местенце в ежедневието ни.
Успех и ще се радвам да споделите опит и впечатления тук.

Прочети още: Как да откажем кафето в лесни стъпки