блогНещо полезно

Как да откажем кафето в 5 лесни стъпки

2 коментара

Ако вече си прочела статията ми за топ енергийните храни и напитки, предполагам се чудиш защо в класацията липсва кафето? В тази напитка безспорно има магия. Силният аромат на доброто кафе, съчетан с топлината и плътността на напитката, както и последващият ефект – да успееш да си отвориш очите… Всяка сутрин виждаме само полза и удоволствие от тази напитка.

Кафето наистина е най-магнетичното питие и социален феномен – често казваме „Да се видим на по кафе“ или „Отивам на кафе с приятелка“. Да кажеш, че не пиеш кафе, е наистина… странно.

Няма да те убеждавам да спреш кафето, както и няма да ти казвам защо кафето не е включено в статията за енергийни храни и напитки (досещаш се, че не е случайно), но ако четеш тази статия, вероятно вече имаш своята лична мотивация да го направиш.

В света има много хора, които никога няма да поискат да откажат кафето и това е съвсем нормално. Но има и такива, които са наясно, че трябва да го спрат и са направили няколко опита, но не са успели.Тази статия е за тях – за хората, които искат и знаят, че трябва да спрат да пият кафе, но досега не са успели да намерят правилния начин.

За собствената си лична мотивация мога да изнеса еднодневна лекция, която засега ще ви спестя и ще споделя нещата, които ми помогнаха да успея да премина на два пъти през този труден етап и отново да съм щастлива, че не пия кафе. В крайна сметка в кафенетата предлагат и чай, вода, фреш… Може отново да излезете „на кафе“, но да консумирате нещо друго.

1. При заетите хора кафето е неразделна част от ежедневието – голямата заблуда! Дълго време вярвах, че без кафе нямам шанс да се справя с препълнения график и безкрайните ангажименти. Аз самата бях попаднала в този капан – да не успявам да си отворя очите, преди да съм изпила първата си чаша кафе. Ако и при теб е така, според мен е време да помислиш наистина за ободряващия му ефект. И да си отговориш на въпроса: „Искам ли сутрин да се будя с усещането за умора?” или напротив – да се будиш с прилив на енергия и усещане, че „можете да свършите чудеса от храброст“.
Е, аз не пия кафе от 8 години. И се будя с това чувство, всеки ден. Уверявам те, че е прекрасно.

2. Дай си време. Първо преброй точно колко кафета пиеш на ден. И онова двойно еспресо да знаеш, че се брои за две, нищо че е сервирано в една чаша 😉
Опитай да намалиш постепенно дозата в рамките на 1-2 седмици. В никакъв случай не спирай изведнъж. Ако имаш ниско кръвно налягане, като мен, вероятността да събереш границите е много голяма. Така че, дай си време! И на себе си и на тялото си 🙂

3.Намери някакъв заместител, временно. В момента в био магазините има прекрасни заместители на кафето от други растителни култури – цикория, ръж, ечемик, лимец и др. Спокойно, не ти говоря за ИНКА! Технологията е напреднала значително, с особено бурни темпове последните няколко години!  Тези кафета са разтворими и се предлагат под формата на гранули. Ако обичаш да добавяш и мляко в кафето си, ще ти е още по-лесно и вероятно след няколко дни ще свикенеш с разликаката. Можеш да пробваш да си приготвяш и фрапе от тях.

Надявам се, че си ме разбрала правилно – не те съветвам просто да смениш единия вид кафе с друг (такъв без кофеин), а временно да използваш тези видове заместители като патерица, която да пуснеш, когато тялото ти премине през периода на „абстиненция“. Тогава, когато е готово. Аз си правих кафе от ечемик с бадемово мляко и в рамките на 1 месец се справих успешно. Вторият път бях прекалявала с прекрасно висококачествено еспресо само 3 месеца и го спрях без нужда от патерица.

4. Детоксикация. Прочетете статията ми за естествените енергизиращи храни и напитки тук и пробвай да добавиш постепенно някои от храните или напитките тях, като оставиш силно детоксикиращите, като пшеничена трева, за по-късен етап. Когато спреш кафето, тялото ти ще започне да се детоксикира и няма да се чувствате много комфортно, ако добавите още един мощен детоксикатор. Последното, от което ще имаш нужда тогава, е да усилиш детоксикацията. От друга страна, ако обичаш силните усещания – действай, така ще съкратиш процеса, но ще го направиш много по-интензивен. Какаовите зърна и кокосовата вода, обаче, може да се окажат много ценни помощници. Зеленият чай в малки дози, също.

5. Планирай времето си точно – когато реши, че си готова да спреш и последната чаша кафе. Първите три дни няма да се чувстваш особено добре – тялото започва да се детоксикира. Най-силен дискомфорт ще изпиташ на третия ден. Тогава ще имаш и най-силно желание да зарежеш експеримента. Спокойно, уверявам те, че НЯМА ДА Е ТАКА ВСЕКИ ДЕН. Това не е новият ти живот, а само преходът към него. След ден 3 идва ден 4, в който нещата рязко ще започнат да се подобряват, и след около седмица вече ще си се „измъкнала“ от желязната хватка. Прекрасно би било, ако тези дни можете да си вземеш почивка, или да планираш така, че вторият и третият ден от процеса да са събота и неделя, които да прекараш предимно в хоризонтално положение. Например с хубава книга в ръка.

И ако тук си на ръба да се откажеш, задай си въпроса – ако кафето причинява всичко това на тялото ми, наистина ли е добро за мен?

6. Пий много вода. Повече от 2-3 литра, в продължение на 1-2 месеца, след като се откажеш от кафето. Тъй като то е естествен диуретик, до някаква степен е успяло да дехидратира трайно тялото ти и сега то ще се опита да навакса. Когато спреш да пиеш кафе изцяло, ще изпитваш постоянна, неутолима жажда, в продължение на месец – два. Тя ще ти е показател колко необходимо е било да го спреш. Колкото по-силна е, толкова по-наложително е било да го спреш!

Желая ти успех и помни, че не си сама.
Ако имаш нужда от подкрепа, пиши в коментари.

Бонусите, които ще получиш след първите няколко месеца:

– Ще имаш много по-свеж вид и повече енергия, дори и да не си включили моите трикове в действие,
– Кожата ти ще изглежда видимо по-хидратирана, защото наистина ще бъде,
– Ще иматш по-бели зъби и по-свеж дъх,
– Дори и да не си правила кой знае какво за целулита, и при него, ще има подобрение. А ако положиш малко усилия в проблемите зони (като например вакуумен масаж) резултатът ще е още по-добър.

автор: Борислава Люцканова

Tags: блог, Нещо полезно

Още публикации

2 коментара. Leave new

  • Статията е чудесна,благодаря. Обаче……
    Как да се откажа от кафето, респективно кофеина, когато от години сутрин става с главоболие и след първата глътка еспресо главоболието ми изчезва. Ясно е ,че това се дължи на кофеина в кафето. Но, кафето ми създава газове, подуване на корема, дискомфорт в червата. Излишно ми е това проклето кафе/ аз не съм пушач, но упражнявам ежедневно умствена дейност/ .Търся друго питие, негазирано, но с малко кофеин ,с което да заместя проклетото кафе.Опитах с черен чай, но няма ефект, главоболието не престава. Моля дайте някоя и друга идея.Благодаря.

    Отговор
  • Главоболието ще е само няколко дни, докато се изчисти организмът – от 3 до 5 дни. От личен опит го казвам. После ще започнете да се чувствате все по-добре и все по-добре!
    За целта планирайте почивка в тези дни – особено в третия, защото тогава е най-осезаемо.
    Временно, докто траят тези, най-трудни 3 до 5 дни, можете да пиете кафе на растителна основа. Вече предлагат с много голямо разнообразие в магазините за здравословни храни. От ечемик и ръж са най-близки до нес кафето като вкус. Вече има и от рожков 🙂
    Успех!

    Отговор

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Шоколадови импровизации на закуска или колко лесно се прави веге шоколадов пудинг
8 енергийни и детоксикиращи храни и напитки
Меню