блогСподелено от нашите автори

Подобри здравето си чрез хранене

Няма коментари

Подобри здравето си чрез хранене!
Възможно ли е? Днес ти споделяме личният опит на Дени Георгиева от  Healthy with Deni. Вече познаваш Дени и нейната прекрасна, красива, вкусна и полезна книга „Нисковъглехидратно хранене за всеки ден“. Но това, което се вълнуваме да ти споделим днес, е нейният личен опит с начините да подобриш здравето си чрез храненето и каква полза е извлякла лично тя от препоръките на Избела Уенц.

Искрено се надяваме историята на Дени да те мотивира да подобриш здравето си и ти! Защото можеш и защото го заслужаваш! И защото може и да е вкусно, а не да е свързано с лишения и купища трудна за преглъщане храна.

А сега ти желаем приятно четене и готвене!

Вдъхновения: Дени, ти си автор на прекрасния блог Healthy with Deni, където можем да открием купища здравословни и вкусни рецепти. Също така си автор и на книгата „Нисковъглехидратно хранене за всеки ден – бързо и лесно“, която имахме честта да издадем ние от „Вдъхновения“. Разкажи ни как стигна до идеята за здравословно хранене.

Дени: За съжаление, аз се обърнах към промяна на хранителните навици едва след като половинката ми се сдоби с диагноза. Започнах да чета и да проучвам всичко около неговото състояние. Така стигнах до прозрението, че само с хапчета едва ли ще се получи. Вече и виждахме, че лечението не дава желания резултат. Оказа се, че храненето има доста по-мощно въздействие.

И така започнах да правя промени в кухнята ни, които да са в унисон с неговото състояние. Тогава открих нисковъглехидратното хранене и направих промяната за една нощ. В началото не бях сигурна как ще се справя, но вече 4 години не губя пътя. Изхвърлих половината храни от кухнята и започнах да се храня с чисти продукти, минали през минимална обработка. Забравих за шарените опаковки и започнах да търся полезни алтернативи на всички продукти. Така поставих началото и на моя блог Healthy with Deni, за да събирам всички тези идеи, които да ми помогнат да изградя ново, по-здраво Аз.

Вдъхновения: А как стигна до диагнозата хашимото?

Дени: В първите месеци, независимо от грижите, които полагах, и промяната на храненето, не открих никакви промени в себе си. Въпреки, че моята половинка отслабваше и започваше да се чувства все по-добре и все по-енергичен, аз си оставах все същата. Тогава признах пред себе си, че може би има проблем и може би е по-добре да го разбера навреме и посетих ендокринолог за първи път.

Вдъхновения: Освен невъзможността за сваляне на килограми имаше ли друга симптоматика на хашимото?

Дени: В началото не разбирах напълно нито болестта, нито симптоматиката. Отне ми време да изградя знания и да разбирам какво се случва в тялото ми и защо. Тогава успях да навържа и нещата – обилен косопад, студени крайници, умора и депресия. Симптоми, които мислех, че са нормални „женски състояния“ или свързани с нещо друго.

Вдъхновения: Да, ние често биваме убеждавани от най-близките си, че това са нормални неща с напредване на възрастта или дължащи се на стреса. Това, което лично аз смятам (а то е и подкрепено от изследванията и работата на лекарите нутрициолози, които издаваме) е, че всичко това са симптоми. Не е задължително те да водят до заболяване!

Но така или иначе, това е начинът нашето тяло да ни покаже, че не се чувства добре. Лично аз не ги приемам за нормални, защото нашето тяло се стреми към здраве и баланс във всяка една минута. И съветът ми към нашите читатели е да не спират да търсят причината. Ако страдат от някакво хронично неразположение, защото след като я намерят, ще имат точната рецепта за справянето с нея. А ти как стигна до книгите на Изабела Уенц?

Симптомите са начинът нашето тяло да ни покаже, че не се чувства добре!

Дени: Когато разбрах за диагнозата, знаех, че трябва да намеря информация от достоверни източници, за да разбера с какво си имам работа и как мога да подобря състоянието си. Тогава на българския пазар все още нямаше преведени книги, но много често срещах името на Изабела. „Първопричината“ беше сред първите книги в списъка. Тя е настолна енциклопедия за спектъра на автоимунните заболявания. В книгата има споделен личен опит, който в такива моменти е изключително важен. А предложените идеи за изграждане на хранителен режим ми бяха изключително полезни.

Вдъхновения: Кое беше първото нещо, което приложи от нейните препоръки?

Дени: След диагнозата се наложи да променя малко нисковъглехидратното хранене и това, което взаимствах от Изабела, беше работата по подобрение на чревната пропускливост. Това изисква доста индивидуален подход, но нещата, които ми допаднаха и продължавам да спазвам и до днес, са ферментиралите храни и напитки и приемът на костен бульон. Целогодишно се грижа да имам кефир, комбуча, диво ферментирали зеленчуци и домашен бульон.

Вдъхновения: А кога започна да усещаш първото подобрение на симптомите и какво беше то?

Дени: Всъщност се случи доста бързо, отне ми едва няколко месеца да овладея косопада и да започна да отслабвам, след като месеци преди това нямах никакво подобрение, въпреки че бях изчистила диетата.

Вдъхновения: Как се чувстваш сега?

Дени: Бих казала, че най-накрая се чувствам спокойно със себе си. Грижите, които полагам и за тялото, и за душата си дават резултат и освен че се чувствам и изглеждам добре, най-важното е, че резултатите ми са в норма. Имам сили да тренирам поне 5 пъти в седмицата и да се радвам на живота. Това е ключово за мен.

Вдъхновения: Кои неща продължаваш да спазваш и днес? И кои неща би препоръчала на нашите читатели да спазват в своето ежедневие?

Дени: Независимо дали имат здравословни проблеми, или просто искат да се чувстват добре, мисля, че има общи принципи, които трябва да са в основата на всяко здравословно хранене.

  • Сезонно хранене с локални продукти,
  • избор на качествени цели храни, а не рафинирани, хидрогенирани и преработени до неузнаваемост,
  • прием на ферментирали храни,
  • изключване на глутена и
  • умерен прием на млечни продукти.

За мен това са неща, които спазвам всеки ден, с които се живее нормално и най-вече ме карат да се чувствам добре.

Вдъхновения: Разкажи ни малко повече за блога ти, Healthy with Deni През изминалата година ти стана Блогър на 2019 в категория Здравословно хранене. Това е голямо признание. Трябва да се гордееш с работата и приноса си!

Дени: Да, така е. През 2019 бях избрана за блогър на годината и съм много щастлива от това. Още повече, че когато стартирах блога, основната ми идея беше да си записвам експериментите в кухнята. Да са събрани на едно място и да си записвам кое ни е харесало, кое не. А също и как бих могла да подобря рецептите, за да станат още по-вкусни и полезни.

С течение на времето обаче блогът ми започна да придобива все повече популярност. Започнаха да ме следват доста хора, които търсеха вкусни и здравословни рецепти.

Изключително съм щастлива, че ми пишат хора, които ми споделят, че е удоволствие за тях да приготвят моите рецепти. Че те са им лесни за изпълнение и вкусни. Споделят ми, че се харесват на цялото семейство, което е доста важно, особено за работещи хора с натоварен график. Но това, което ме прави истински щастлива, е, че с моите рецепти и със споделянето на личния ми опит успявам да помогна и на немалко хора да подобрят здравословното си състояние.

Вдъхновения: Кажи ни малко повече за здравословното хранене. Има още доста хора, които смятат, че да се храниш здравословно е прекалено скъпо, изисква часове суетене в кухнята и е твърде голямо изпитание на волята да преглъщаш купища безвкусна храна, докато мечтаеш за кексче, кроасан или нещо подобно. Във „Вдъхновения“ отдавна знаем, че не е така, но бихме искали да споделиш и твоето мнение с читателите ни.

Дени: Всичко е въпрос на гледна точка и опит. Естествено, че когато спреш да употребяваш продукти, с които си свикнал да готвиш, като бяло брашно, захар и подобни, замениш ги с кокосово брашно и естествени подсладители, се изисква малко пренастройка на техниките на готвене. Продуктите са различни и изискват спазването на различна технология. Ако имаш време и желание обаче, всичко се научава.

Това е като мини готварски курс. Просто учиш нови техники. В началото е добре да следваш вече изпитани рецепти. Не просто да замениш бялото брашно с кокосово или бадемово, защото нищо няма да се получи. Но ако имаш желанието и мотивацията, в крайна сметка ще стигнеш и до вкусните рецепти. Ще се научиш да ги приготвяш правилно и даже ще започнеш с експериментите.

Вдъхновения: Коя рецепта на Изабела избра да ни представиш и искаш ли да ни споделиш нещо повече за нея?

Дени: Избрах рецептата за Бадемови барчета с фурми. По принцип фурмите не са сред често използваните от мен продукти и ги намалих от посочените в основната рецепта. Тук е моментът да кажа, че вкусът се възпитава. Когато започнем да се храним с истински, пълноценни храни, започваме да изпитваме по-малко нужда от заместители и/или стимуланти, каквато е захарта, пък била тя и от фурми.

Изабела ни обръща специално внимание в новата си книга точно на този факт. Така че препоръката ми е да започнете да намалявате постепенно захарта в рецептите си. Дори и от натурални източници, като фурмите. С времето ще откриете, че необходимостта от нея ще намалее, а храната ви ще стане още по-вкусна.

 

Tags: блог, Споделено от нашите автори

Още публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

8 домашни дезинфектанта с етерични масла
Диетата на преден план с Изабела Уенц
Меню
Have no product in the cart!