Подхранете психичното си здраве

Независимо дали искате да повишите нивата на вашата енергия, или просто да подобрите хранителния режим на семейството си, разбирането на това защо храната е толкова неразделна част от психичното здраве, е първата стъпка в пътуването към пълноценно хранене.

Без значение дали имате проблеми с психичното здраве, или искате мозъкът ви да работи оптимално, не е нужно много, за да тръгнете по пътя на самоподхранването и положителните промени. Храненето за преодоляване на депресията и тревожността, разгледано в тази книга, не изисква от вас да преобърнете целия си живот, нито едва да оцелявате в страдания и лишения, докато следвате някакъв крайно ограничаващ режим. Вместо това получавате възможността да приложите революционно предписание за оптимизиране на мозъчното здраве и облекчаване на депресията и тревожността и чрез храните, които ядем.

Има причина да сте посегнали към тази книга. Може би вие или ваш любим човек сте били диагностицирани с депресия или тревожност. Може би изпитвате чувство на намалена мотивация или установявате, че се тревожите повече, отколкото бихте искали. Или изпитвате умора, замъгляване на мозъка, промени в настроението или постоянно притеснение.

Когато получава храната, от която се нуждае, мозъкът ни  може да премине в режим на растеж – лесно да създава силни нови невронни връзки, необходими за по-добро адаптиране към околния свят. Този „режим на растеж“ също е защитно състояние, произвеждащо защитни молекули, които помагат да мозъка да се предпази от атрофията, наблюдавана толкова често при разстройства на настроението.

От какво се интересувате?

null

Депресия и тревожност

null

Излекуване

null

Психично здраве

null

Храна за мозъка и подхранване

Тази книга не е за конкретна диета, нито е книга, която предполага, че храната е панацея за психичните заболявания. По-скоро това е книга за хора, които се хранят с чиста и семпла храна.

В нея ще научите:

  • Как физическото и психичното здраве са неразривно свързани – например често телесен проблем, като дисфункция или заболяване на щитовидната жлеза, може да има голямо влияние върху настроението или нивата на тревожност на човек.
  • Как да разширите своята диета така, че да включва повече храни, които притежават висока плътност на хранителните вещества, полезни за мозъка. Възможно е да се храните така, че да победите депресията и тревожността, без изобщо да се налага да ядете кейл например.
  • Как мозъкът ни притежава способността да расте и да се адаптира към нашата среда, независимо от възрастта ни. Това означава, че никой никога не е „зациклил“.
  • Как за 6 седмици да започнете да се храните така, че да облекчите симптомите на депресия и тревожност. Ще изградите един лесен, персонализиран и устойчив план да промените начина си на хранене, за да включвате в него по-полезни за мозъка нутриенти.

Всеки един от нас има силата да прави промени, включително да взема по-образовани решения за това какво да яде, за да промени начина, по който се експресират гените му, и да помогне за извеждане на тялото и мозъка си на място, където може по-добре да управлява депресията и тревожността.

Когато получава храната, от която се нуждае, мозъкът ни  може да премине в режим на растеж – лесно да създава силни нови синаптични връзки, необходими за по-добро адаптиране към околния свят. Този „режим на растеж“ също е защитно състояние, произвеждащо защитни молекули, които помагат на мозъка да се предпази от атрофията, наблюдавана толкова често при разстройства на настроението.

ПРОМО с подаръци

А сега и с не един, а цели два специални подаръка! Това са:

  • Електронна книга със 7 топ храни, които помагат при депресия и тревожност и вкусни рецепти с всяка една от тях.
  • Електронно помагало към книгата с топ храни и топ нутриенти, които помагат на мозъка ни, както и указания за лесни замени на нездравословни със здравословни храни.

Вземи сега подарък към всяка закупена книга.

Д-р Дрю Рамзи

Д-р Дрю Рамзи е психиатър, фермер и водещ застъпник за идеята, че храната е лекарство. Автор е на четири книги относно храната и психичното здраве, сред които е отличената с награда готварска книга Eat Complete: The 21 Nutrients that Fuel Brain Power, Boost Weight Loss, and Transform Your Health. Бестселърът Fifty Shades of Kale е направил кейла – тази суперхрана, достъпен за хиляди.

Д-р Дрю Рамзи е психиатър и водещ поддръжник на хранителната психиатрия. Той е асистент по психиатрия в Колежа за лекари и хирурзи на Колумбийския университет.

Основаната от него през 2011 година клиника Brain Food Clinic в Ню Йорк предоставя лечение и консултации при депресия, тревожност и емоционални проблеми. Дейността на клиниката комбинира базирано на доказателства хранене и интегративно психиатрично лечение с психотерапия, коучинг и отговорно управление на медикаментозната терапия. Като използва най-новите достижения в неврологията, нутрициологията и изследванията на психичното здраве, както и внушително количество вкусна храна, клиниката помага на хората да подобрят своето психическо здраве и умствено състояние. Екипът на д-р Рамзи предлага първото в Америка обучение за практикуващи хранителна психиатрия, което помага на стотици терапевти да усъвършенстват основаните на доказателства клинични методи за ефективна употреба на храненето.

Д-р Рамзи е един от водещите на Friday Sessions, поредица на IGTV за психичното здраве на мъжете, разработена за списание Men’s Health. Изнесъл е три TEDx лекции на тема хранене и психично здраве и участва във видео поредицата Big Think и в документалния филм на BBC Food on the Brain.

Той живее със съпругата и децата си в Ню Йорк и в тяхната органична ферма в провинцията на щата Индиана.

Депресията и тревожните разстройства се увеличават драстично

Много хора разчитат на психотерапия и медикаменти за облекчаване на симптомите, но това често не е достатъчно. Сега вече знаем, че има липсващ фактор. С най-новите научни открития в областта на неврологията, храненето и връзката между мозъка и червата открихме, че начинът, по който се храним, до голяма степен влияе на начина, по който се чувстваме в психичен, когнитивен и емоционален план.

Мозъците ни консумират 20% от всичко, което ядем.

Когато мозъкът ни е лишен от есенциални хранителни вещества, ние страдаме. В тази революционна книга д-р Дрю Рамзи ни помага да поемем по пътя към постигането на по-добро психично здраве посредством храната. „Хранене за победа над депресията и тревожността“ раздробява на разбираеми части науката за хранителната психиатрия и обяснява защо трябва да се храните така, че да повлиявате положително мозъчното си здраве и да подобрявате психичното си състояние.

Научните данни по въпроса са ясни. От повече от десетилетие ние знаем, че хранителният режим, или количеството и разнообразието на храните, които обичайно консумираме, е свързан с мозъчната функция и съответно с риска от развитие на състояния като депресия или тревожност. Подобно на физическото здраве, и доброто психично здраве зависи от правилното хранене. Ако е налице дефицит на някои ключови витамини или минерали, е по-вероятно да се появят проблеми с настроението или прекомерно безпокойство. Така че защо да не се съсредоточим върху начините за увеличаване на приема на тези жизненоважни хранителни вещества?

Революционни проучвания върху храненето и мозъка

Д-р Рамзи резюмира най-новите открития в областта на храненето и мозъчното здраве. Като се фокусира върху подобряването на здравето на мозъчните клетки (невропластичност), намаляване на възпалението и култивиране на полезен микробиом, той разглежда 12-те есенциални витамина и минерала, които са от най-голямо значение за мозъка и тялото ви, както и противовъзпалителните храни, които подхранват червата. Д-р Рамзи помага на читателите да открият бариерите пред своето самоподхранване и им предлага техники за повишаване на мотивацията. Той ни осигурява бърз шестседмичен хранителен план за справяне с депресията и тревожността и подобряване на психичното здраве, с чиято помощ да включим в менюто си ключови категории храни, като зеленолистни зеленчуци и морски дарове, заедно с прости, вкусни рецепти за подхранване на мозъка.

Традиционно протоколите за лечение на депресия и тревожност се фокусират върху психотерапия и лекарства. Двата инструмента, прилагани самостоятелно или в тандем, са достатъчно ефективни за мнозина, когато са налични. За съжаление, на други хора тези популярни интервенции не носят очакваното и желано облекчение – или, ако го направят, то е придружавано от множество неприятни странични ефекти, включително напълняване, сънливост, сексуални проблеми и запек. Това може допълнително да обезсърчи пациентите, които и без това вече страдат и се борят достатъчно, за да се почувстват дори малко по-добре.

СВЪРЗАНИ ПРОДУКТИ

Вземи безплатен откъс от книгата „ Хранене за победа над депресията и тревожността“.

В издателство „Вдъхновения“ издаваме полезни и практични книги, които помагат за разрешаването на множество специфични проблеми. Авторите, които подбираме, са водещи специалисти в конкретните си области. Към много от книгите подготвяме и допълнителни материали – статии, рецепти, дневници, безплатни електронни ресурси и други, за да ги направим още по-практични и работещи. Всички тези неща, както и информация за новите ни книги, специалните събития, които организираме и още, и още, споделяме в бюлетина си за нашите читатели. Използвайте бутона по-долу, за да се абонирате за нашия бюлетин и да свалите откъс от най-новата ни книга  Хранене за победа над депресията и тревожността “.

Хранене за победа над депресията и тревожността