Дългогодишният опит на Борислава Люцканова в сферата на книгоиздаването полага основите на успешния й бизнес, който обаче има една силна чисто човешка страна – както да бъде в полза за читателите на здравни материали, така и в помощ на самите автори в процеса на творчество.

Именно това я подтиква да създаде така наречените консултантски програми към издателство „Вдъхновения. Борислава разкрива основните видове програми, както и собствената си позиция – коя програма е оптимална за дадения автор: „Тези неща са важни за ефикасността на една книга“. Подобна консултация преди и в процеса на изготвяне на книгата засяга и читателския интерес, защото чрез нея посланието на редица специалисти бива преведено на разбираем за аудиторията език въпреки наличието на терминология.

Борислава споделя, че в опита си става свидетел на редица автори, които трудно намират правилния път за издаването на книга – работата им поражда въпроси, които понякога имат чисто технически характер: как да се стигне до агенция, какъв е процесът на издаване на книга, дали да се издава чрез агенция или самостоятелно. Затова една от консултантските програми към издателство „Вдъхновения предлага именно набор от информация с подобно естество. „Определено съществува тенденция много автори сами да издават книгите си, продавайки ги през собствен сайт, което има, разбира се, плюсове, но има и недостатъци. Решението се взима на база конкретната книга, защото има книги, които са по-подходящи за издаване в хартиен вариант, но има и такива, които биха спечелили по-голяма аудитория в онлайн пространството“, разкрива още Борислава.

Една от най-интересните програми за издателката включва разработването на идеи по самата книга с автора – т.е. процес на пряко занимание със съдържанието на книгата. За процеса Борислава обяснява, че в продължение на няколко месеца се следва план за издаването – „т.е. структурираме съдържанието на книгата“. Това помага на самите автори да установят  още по-конкретно тезите си, а след този етап книгата се разглежда и коментира абзац по абзац, докато се стигне до завършения хартиен продукт.

Борислава не крие, че в процеса на консултиране възниква много работа, но е категорична, че според нея всеки автор трябва да предприеме подобни стъпки преди издаване на книга. По този начин получава сигурност, че крайният продукт ще достигне до възможно най-голям брой аудитория, но и до правилната такава: „Различните книги съответстват на различна аудитория, но идеята е да се стигне до идеалния клиент“.

Друг важен аспект от консултантските програми към издателството е договорът, с който са установени те – той дава допълнителна сигурност на авторите, защото по този начин правата им са защитени. Освен това авторите имат свободния избор да публикуват книгата си самостоятелно или чрез друго издателство след консултантската програма, ако решат. Но препоръката на Борислава е към подобно решение да се подхожда много отговорно: „Когато говорим за хартия, когато всичко е отпечатано черно на бяло, е по-различно, отколкото на монитор – не можеш да го изтриеш“.

ПРОЧЕТЕТЕ: Как да издам книга?