Как да откажем кафето в 5 лесни стъпки

coffee-free

Ако вече си прочела статията ми за 8 енергийни и детоксикиращи храни и напитки, предполагам се чудиш защо в класацията липсва кафето? В тази напитка безспорно има магия. Силният аромат на доброто кафе, съчетан с топлината и плътността на напитката, както и последващият ефект – да успееш да си отвориш очите… Всяка сутрин виждаме само полза и удоволствие от тази напитка.

Кафето наистина е най-магнетичното питие и социален феномен – често казваме „Да се видим на по кафе“ или „Отивам на кафе с приятелка“. Да кажеш, че не пиеш кафе, е наистина… странно.

Няма да те убеждавам да спреш кафето, както и няма да ти казвам защо кафето не е включено в статията за енергийни храни и напитки (досещаш се, че не е случайно), но ако четеш тази статия, вероятно вече имаш своята лична мотивация да го направиш. Възможно е да си решила да следваш някои от хранителните ни протоколи в книгите „Спектърът на възпалението„, „Ключът към бързия метаболизъм“ и др., а може да имаш и други твои лични причини.

В света има много хора, които никога няма да поискат да откажат кафето и това е съвсем нормално. Но има и такива, които са наясно, че трябва да го спрат и са направили няколко опита, но не са успели. Тази статия е за тях – за хората, които искат и знаят, че трябва да спрат да пият кафе, но досега не са успели да намерят правилния начин.

За собствената си лична мотивация мога да изнеса еднодневна лекция, която засега ще ви спестя и ще споделя нещата, които ми помогнаха да успея да премина на два пъти през този труден етап и отново да съм щастлива, че не пия кафе. В крайна сметка в кафенетата предлагат и чай, вода, фреш… Може отново да излезете „на кафе“, но да консумирате нещо друго.

1. При заетите хора кафето е неразделна част от ежедневието – голямата заблуда!

Дълго време вярвах, че без кафе нямам шанс да се справя с препълнения график и безкрайните ангажименти. Аз самата бях попаднала в този капан – да не успявам да си отворя очите, преди да съм изпила първата си чаша кафе. Ако и при теб е така, според мен е време да помислиш наистина за ободряващия му ефект. И да си отговориш на въпроса: „Искам ли сутрин да се будя с усещането за умора?” или напротив – да се будиш с прилив на енергия и усещане, че „можеш да свършиш чудеса от храброст“. Повече по темата можеш да прочетеш в книгата ми „Захарен детокс„.
Е, аз не пия кафе от 10 години. И се будя с това чувство, всеки ден. Уверявам те, че е прекрасно.

2. Дай си време.

Първо преброй точно колко кафета пиеш на ден. И онова двойно еспресо да знаеш, че се брои за две, нищо че е сервирано в една чаша 😉
Опитай да намалиш постепенно дозата в рамките на 1-2 седмици. В никакъв случай не спирай изведнъж. Ако имаш ниско кръвно налягане, като мен, вероятността да събереш границите е много голяма. Така че, дай си време! И на себе си, и на тялото си 🙂

3.Намери някакъв заместител, временно.

В момента в био магазините има прекрасни заместители на кафето от други растителни култури – цикория, ръж, ечемик, лимец и др. Спокойно, не ти говоря за ИНКА! Технологията е напреднала значително, с особено бурни темпове последните няколко години!  Тези кафета са разтворими и се предлагат под формата на гранули. Ако обичаш да добавяш и мляко в кафето си, ще ти е още по-лесно и вероятно след няколко дни ще свикенеш с разликаката. Можеш да пробваш да си приготвяш и фрапе от тях.

Надявам се, че си ме разбрала правилно – не те съветвам просто да смениш единия вид кафе с друг (такъв без кофеин), а временно да използваш тези видове заместители като патерица, която да пуснеш, когато тялото ти премине през периода на „абстиненция“. Тогава, когато е готово. Аз си правих кафе от ечемик с бадемово мляко и в рамките на 1 месец се справих успешно. Вторият път бях прекалявала с прекрасно висококачествено еспресо само 3 месеца и го спрях без нужда от патерица.

4. Детоксикация.

Прочети статията ми за естествените енергизиращи храни и напитки и пробвай да добавиш постепенно някои от храните или напитките от нея, като оставиш силно детоксикиращите, като пшеничена трева, за по-късен етап. Когато спреш кафето, тялото ти ще започне да се детоксикира и няма да се чувствате много комфортно, ако добавите още един мощен детоксикатор. Последното, от което ще имаш нужда тогава, е да усилиш детоксикацията. От друга страна, ако обичаш силните усещания – действай, така ще съкратиш процеса, но ще го направиш много по-интензивен. Какаовите зърна и кокосовата вода, обаче, може да се окажат много ценни помощници. Зеленият чай в малки дози, също.

5. Планирай времето си точно, когато решиш, че си готова да спреш и последната чаша кафе.

Първите три дни няма да се чувстваш особено добре – тялото започва да се детоксикира. Най-силен дискомфорт ще изпиташ на третия ден. Тогава ще имаш и най-силно желание да зарежеш експеримента. Спокойно, уверявам те, че НЯМА ДА Е ТАКА ВСЕКИ ДЕН. Това не е новият ти живот, а само преходът към него. След ден 3 идва ден 4, в който нещата рязко ще започнат да се подобряват, и след около седмица вече ще си се „измъкнала“ от желязната хватка. Повече теоретична информация за отказа от спиране на стимуланти, както и план за действие, можеш да откриеш в книгата ми „Захарен детокс„. И последно, прекрасно би било, ако тези дни можеш да си вземеш почивка, или да планираш така, че вторият и третият ден от процеса да са събота и неделя, които да прекараш предимно в хоризонтално положение. Например с хубава книга в ръка.

И ако тук си на ръба да се откажеш, задай си въпроса – ако кафето причинява всичко това на тялото ми, наистина ли е добро за мен?

6. Пий много вода.

Повече от 2-3 литра, в продължение на 1-2 месеца, след като се откажеш от кафето. Тъй като то е естествен диуретик, до някаква степен е успяло да дехидратира трайно тялото ти и сега то ще се опита да навакса. Когато спреш да пиеш кафе изцяло, ще изпитваш постоянна, неутолима жажда, в продължение на месец – два. Тя ще ти е показател колко необходимо е било да го спреш. Колкото по-силна е, толкова по-наложително е било да го спреш!

Желая ти успех и помни, че не си сама.
Ако имаш нужда от подкрепа, пиши в коментари.

Бонусите, които ще получиш след първите няколко месеца:
  • Ще имаш много по-свеж вид и повече енергия, дори и да не си включила моите трикове в действие.
  • Кожата ти ще изглежда видимо по-хидратирана, защото наистина ще бъде.
  • Ще имаш по-бели зъби и по-свеж дъх.
  • Ще подобриш осезаемо метаболизма си – противно на общоприетото мнение, че кафето подпомага отслабването.
  • Дори и да не си правила кой знае какво за целулита, и при него ще има подобрение. А ако положиш малко усилия в проблемите зони (виж статията ни „Всично важно за целулита„), резултатът ще е още по-добър.

автор: Борислава Люцканова

2 коментара. Leave new

  • Статията е чудесна,благодаря. Обаче……
    Как да се откажа от кафето, респективно кофеина, когато от години сутрин става с главоболие и след първата глътка еспресо главоболието ми изчезва. Ясно е ,че това се дължи на кофеина в кафето. Но, кафето ми създава газове, подуване на корема, дискомфорт в червата. Излишно ми е това проклето кафе/ аз не съм пушач, но упражнявам ежедневно умствена дейност/ .Търся друго питие, негазирано, но с малко кофеин ,с което да заместя проклетото кафе.Опитах с черен чай, но няма ефект, главоболието не престава. Моля дайте някоя и друга идея.Благодаря.

    Отговор
  • Главоболието ще е само няколко дни, докато се изчисти организмът – от 3 до 5 дни. От личен опит го казвам. После ще започнете да се чувствате все по-добре и все по-добре!
    За целта планирайте почивка в тези дни – особено в третия, защото тогава е най-осезаемо.
    Временно, докто траят тези, най-трудни 3 до 5 дни, можете да пиете кафе на растителна основа. Вече предлагат с много голямо разнообразие в магазините за здравословни храни. От ечемик и ръж са най-близки до нес кафето като вкус. Вече има и от рожков 🙂
    Успех!

    Отговор

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню