Ротационна диета на първопричината

 

Общ преглед

Възможно е да не си чувала за Ротационна диета на Първопричината, дори и да си запозната с палео и автоимунната палео диета и автоимунните диети. Това беше тестов проект, който Изабела проведе със своите клиенти, които определено имаха проблеми с реакциите към храни и не се подобряваха дори като следваха Автоимунната палео диета. Ротационната диета се основава на автоимунното хранене, но е малко по-сложна, защото определени храни се консумират веднъж на четири дни. Също така на тази диета се ограничават морските водорасли заради имуномодулиращите им свойства и високото съдържание на йод. И за да сме наясно: консумацията на даден вид храна в рамките на деня означава в рамките на 24 часа.

Избягвай следните храни:
  • Кофеин.
  • Млечни продукти.
  • Яйца.
  • Зърнени храни.
  • Люти чушки.
  • Бобови растения (с изключение на зеления фасул и граховия протеин).
  • Зеленчуци от семейство Картофови (кайенски пипер, патладжан, домати, картофи (с изключение на сладките картофи), годжи бери, ашваганда (билка, която помага за балансиране на надбъбречните жлези), както и червен пипер и други подправки от семейство Картофови).
  • Ядки.
  • Семена.
  • Морски водорасли.
  • Захар.
Включи следните храни:
  • Всички видове плодове.
  • Всички видове месо.
  • Всички видове зеленчуци (с изключение на зеленчуците от семейство Картофови).
  • Грахов протеин и хидролизиран телешки протеин.
Кога да се придържаш към този вид хранене?

Когато проблемите с хранителните реакции продължават и състоянието ти не се подобрява дори на Автоимунната палео диета.

Най-добри практики, които да спазваш

Ротационната диета на Първопричината трябва да бъде приложена за поне 30 дни, за да се избегнат реакции към храните. Придържането към принципа „веднъж на четири дни“ означава, че ако в понеделник си хапнала храна, която ти причинява реакция, ще изчакаш до петък, докато отново я консумираш.

Примерен хранителен план

rotacionna-dieta

*Важно е да се спазва ротация на 24 часа, като не е нужно това да е в рамките на един и същ ден. Например може да хапнеш остатъка от вечерята на предния ден за закуска на следващия или пък да го замразиш до следващия предназначен за тази храна ден.

Още по темата

Един полезен съвет, свързан с тази диета, който ще ти помогне да я спазваш по-лесно, е да разпечаташ долния календар и да го залепиш на хладилника си, за да се ориентираш по-лесно коя храна за кой ден е предвидена.

Вид храна Ден 1 Ден 2 Ден 3 Ден 4
Зеленчуци Сладък картоф, ямс,
киселец, гъби,
бамя, аспержи,
зелен фасул
Рукола, броколи, брюкселско зеле,
зеле, карфиол, зелено зеле, японска ряпа (дайкон), кейл, репички, воден крес, палмова сърцевина
Тиква, горчив пъпеш, краставица, тиквички,
моркови, целина,
див копър, магданоз, пащърнак, маслини
Банан за готвене, авокадо, артишок, глухарче,
градинска жлъчка, маруля, цвекло, манголд, куча лобода, спанак
Месо, риба, птиче месо Говеждо, бизонско,
биволско, козе,
агнешко, патешко,
гъше, еленско,
от лос, заешко,
от гълъб
Аншоа, сом, треска, писия, групер, камбала, сьомга, сардина, щрауп,
риба меч, риба тон
Пиле, пуйка, раци,
омари, скариди
Миди, костур, пъстърва, морски език, бяла риба, свинско месо
Плодове Ревен, червена боровинка, боровинка,
киви, райска ябълка, кайсия, череша,
нектарина, праскова, слива
Грейпфрут, лимон, лайм, мандарина, портокал, тангерина, ананас, грозде Манго, пъпеш, бъз,
папая, нар
Банан, смокиня, черница, ябълка, круша, къпина, малина, ягода
Ядки/семена Кокос
Сгъстители Пюре от ямс, пюре от сладки картофи Пюре от тиква, арарут Ябълков сос
Напитки Чай от хибискус Вода с лимон, кокосова вода Чай от джинджифил,
ментов чай
Лайка, цикория, кафе от корен на глухарче
Подправки Чесън, праз, лук, шалот, ванилия,
черен пипер
Тамаринд, рожков, хрян, горчица, уасаби, бахар, карамфил Кардамон, джинджифил, куркума,
анасон, ким, див кервиз, кориандър, кимион, копър, босилек, майорана,
мента, риган, розмарин, мащерка
Каперси, шафран, дафинов лист, канела, естрагон
Подсладители Мед, сушени сини сливи Фурми Кленов сироп Касис, стевия
Мазнини и олиа Патешка мас и гъша мас Кокосово масло Пилешка мас, зехтин Авокадово олио, шафраново масло,
свинска мас
Кисели храни Сок от червена боровинка Лимонов сок, кисело зеле Кисели краставички,
нар
Ябълков оцет,
квас от цвекло

Източници:
Хашимото. Първопричината“; „Протоколът Хашимото“; „Хашимото: хранителна фармакология

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню
Have no product in the cart!