Бекон, авокадо и аспержи

bekon-avokado-asperzhi

Това е една чудесна комбинация за закуска. Но също и е толкова хранително ястие, че перфектно може да го сервираш и за обяд, и за вечеря. Ще ти представим два начина за подготовката му. И за да опиташ видовете начини на приготвяне, но и за да се насладиш на различните вкусове при различната кулинарна обработка.

Продукти за 4 порции Бекон, авокадо и аспержи:

  • 4 резена (5-6, ако правиш втория вариант) суров бекон, разполовени
  • 1 малка връзка аспержи
  • 1 голямо авокадо, без костилката и нарязано на тънки филийки
  • 1 чаена лъжичка пресен магданоз, нарязан
  • 250 грама гъби, нарязани
  • сол на вкус – и в двата случая добави след като ястието е готово
  • по желание малко пресен лимон за допълнителна свежест
Начин на приготвяне 1:

Това е най-бързия начин на приготвяне. Определено ще ти спести време в забързаните делнични дни.

  1. В средно голям тиган на средно силен огън запечи бекона, докато стане хрупкав. Извади бекона и го разпредели в чиниите за сервиране.
  2. Добави гъбите и нарязаните аспержи в тигана с останалата от бекона мазнина. Готви до омекване (не повече от няколко минути). Извади ги и ги разпредели при бекона.
  3. Сервирай хрупкавия бекон и зеленчуците заедно с нарязаното авокадо. Гарнирай с пресен магданоз.
  4. По желание посоли и полей с няколко капки свеж лимон.

Начин на приготвяне 2:

Този начин  има малко повече предварителна подготовка, но пък пести време при готвенето, защото ястието се готви само. Това време можеш да използваш като почетеш книжка на тихо уединено място, поиграеш с децата или пък да подготвиш красива маса, на която да сервираш храната. И затова ти предлагаме да го направиш за вечеря или отново за закуска, но през почивните дни. Много подходящо е и за гости, които искаш да впечатлиш и/или поглезиш.

  1. Включи фурната да загрява на 220 градуса.
  2. Подготви тава, предварително послана с хартия за печене.
  3. Почисти аспержите и увий около всяка резенче бекон. (Тук ще ти трябва малко повече бекон, затова увеличи количеството). Подреди ги в тавата.
  4. Добави почистените и нарязани на половинки гъби. Сложи ястието да се запече за около 15-на минути. Когато го сложиш във фурната, намали на 200 градуса. Печи до готовност.
  5. Сервирай, като подредиш красиво в чиния. Посоли (при необходимост) и полей с малко пресен лимонов сок.

Както знаеш, обичаме да даваме допълнителна доза идеи и мотивация. Затова споделяме и за кои хранителни режими и протоколи е подходяща всяка рецепта. Защото няма да се уморим да повтаряме двете важни неща:

  1. Здравословното хранене е и вкусно хранене! 
  2. Когато си на специфичен режим на хранене, фокусът трябва да е върху това какво можеш, а не какво не можеш да ядеш! Така ще ти е по-лесно и ще си по-креативна!
Тази рецепта е подходяща за режимите по книгите: 

Протоколът Хашимото
Микробиом диета – фаза 1
Ключът към бързия метаболизъм – фаза 3
Протокол за възстановяване на надбъбречните жлези
Хормонален баланс
Автоимунен палео протокол (АИП)
Спектърът на възпалението – Core4 и Elimin8

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню