fbpx

Билки, които стимулират мозъчната дейност от д-р Дрю Рамзи

 

Както вече споделихме д-р Дрю Рамзи е запален кулинар, фермер и почитател на здравословното хранене. Всъщност д-р Рамзи е и един от пионерите в едно от най-новите направления в медицината – хранителната психиатрия. Днес споделяме препоръките му за употребата на билки, които могат да подобрят храната ни, но и да ни помогнат в подобряване и оптимизиране работата на мозъка. Използвай тези препоръки, за да въведеш повече билки в храненето си. Така ще направиш храната още по-вкусна, по-апетитна и по-полезна. Ще подхраниш не само тялото, но и мозъка.

Практични съвети за добавяне на повече пресни билки в храната
от д-р Дрю Рамзи

 

Можм да подобрим вкуса на всяко ястие с добавянето на няколко подходящи билки. Предимство на пресните варианти е, че те осигуряват малко повече от жизненоважните фитонутриенти, които искаме да си набавим, като допълнение към подправяните храни. Ето няколко идеи за това как можм да използваме билки, за да приготвите стимулиращи мозъка ястия и да стимулираме вкусовите рецептори.

Босилек

Има няколко вкусни разновидности босилек – от италиански до сладък тайландски. Опитайте ги, за да намерите любимия си. Каквото и да изберете, скоро ще установите колко добре се съчетава тази билка със зеленчуци и плодове с високо съдържание на вода, като домати и тиквички, както и с някои от любимите ви сирена. Освен това тя добавя чудесен привкус към бялата риба, пилето и скаридите. Това е разкошна билка, с която да експериментирате, докато включвате нови категории храни в седмичните си планове за хранене.

Магданоз

Може би сте забелязали, че много от ястията, които поръчвате в ресторант, са гарнирани с пресен магданоз. Защо? Той се предлага целогодишно и осигурява свеж, пролетен вкус. Може да използвате магданоз в любимите си супи и сосове, както и за меса и риба – това наистина е билка, която подхожда на почти всяко ястие.

Мащерка

Мащерката е член на семейството на ментата. Тя е често срещана съставка на супи, яхнии, печено месо и риба. Има доста остър вкус, така че обичайно малко количество от нея е достатъчно. Но тя е и чудесно допълнение за подсилване на естествените аромати в популярни билкови смеси.

Див лук

Познат още и като сибирски лук. Може да не осъзнавате, че сибирският лук е специален вид. Това е една от причините той да е толкова универсална билка. Подходящ е за овкусяване на риба или любимите ви зеленчуци с цветовете на дъгата. Може да се използва и за фино разчупване на вкуса на предпочитаните от вас супи, сосове и дресинги за салати. Определено е билка, която е добре да имате под ръка, ако искате да допълните леко вкуса и аромата на вашето ястие. Използвайте дивия лук щедро в салати, супи, като добавка към основни ястие. Вкусът му е много по-свеж и по-лек от останалите видове лук, включително и от пресните стръкове зелен лук.

Кориандър

Предупреждение: за определен процент от хората кориандърът има вкус на сапун или на стари монети. Но останалите могат да оценят неговия лимонов, флорален аромат, когато е добавен към зеленчуци, пиле и риба. Ако тепърва започвате да използвате тази билка, опитайте първо да я добавите в мексиканско или тайландско ястие. Вкусът е по-мек в готвени храни. След като започнете да оценявате какво добавя кориандърът към тези ястия, не се колебайте да експериментирате, като го сложите на боб, картофи или гъби. Вижте Формулата за песто в новата книга на д-р Дрю Рамзи , в която се използва кориандър.

Салвия

Тази силна, вкусна билка е чудесна както за печене на скара, така и за маринати. Освен това тя е вкусно допълнение към обикновения сос със зехтин и чесън за зеленчуци и паста. Ако сте новак в консумацията на тази билка, предвид нейния остър вкус е най-добре да започнете с едно листо и да надграждате оттам. Но с течение на времето, сигурен съм, ще я добавяте към различни ястия, включително тиква, картофи, пиле и любимите си рецепти за паста.

Розмарин

Тази билка е чудесно допълнение към маринатите за месо. Не само придава уникален вкус на тези ястия, но също така добавя още някои фитонутриенти, като розмаринова киселина и розманол, които имат противовъзпалителни свойства, изследвани заради впечатляващия им неврозащитен ефект. Нарежете едно-две пресни стръкчета или просто добавете щипка сушен розмарин, за да овкусите някои от любимите си ястия.

Естрагон

Може да се изненадате да научите, че естрагонът всъщност е свързан с яркия, весел слънчоглед. Вкусът на тази билка е в основата на популярни френски ястия и се съчетава добре с всичко – от грейпфрут до аспержи. Един от любимите ми начини за използване на естрагон е с цитрусова кора за овкусяване на риба на скара.

 

Повече идеи за това как да направим храната си по-подхранваща мозъчната ни дейност. Както и вкусни рецепти с много билки, подправки и подхранващи мозъка съставки можеш да почерпиш от новата книга на д-р Дрю Рамзи Хранене за победа над депресията и тревожността. Изтегли безплатен откъс тук.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню