Диета с ниско съдържание на сяра

dieta-s-nisko-sadarzhanie-na-syara

Време е и за последната, препоръчана от д-р Избела Уенц диета – Диета с ниско съдържание на сяра. С тази статия слагаме край на поредицата. Пълният списък с препоръки, както и всички статии можеш да видиш тук.

А сега да преминем към днешната диета.

Ситуацията със сярата е малко объркваща и противоречива. От една страна, спазването на диета, съдържаща достатъчно сяра, като цяло е жизненоважно за здравето. Сярата играе важна роля в ключови функции на тялото, като производството на протеини, регулирането на генната експресия, изграждането и възстановяването на ДНК и помага на организма да метаболизира храната. Освен това с помощта на сярата се извършват някои детоксикиращи функции в организма. А също и тя играе ключова роля за по-доброто състояние на кожата, косата и ноктите ни. Този елемент също е от съществено значение за производството и рециклирането на глутатион – един от основните антиоксиданти в организма, който помага да се намали възпалението и да се предотврати увреждането на клетките, причинено от оксидативен стрес.

От друга страна обаче, консумацията на твърде много сяра може да причини някои неприятни странични ефекти. Богатите на сяра храни могат да влошат симптомите на хора с улцерозен колит или болест на Крон. И както гласи старата латинска сентенция, която много обичаме да цитираме – всъщност “дозата прави отровата”. Т.е всяко нещо в излишък би могло да е вредно. Така че ние оставаме посветени на търсенето на баланса.

Изследванията показват, че богатите на сяра храни могат да помогнат на определен вид сулфаторедуциращи бактерии (BRS) да се размножават в червата. Тези бактерии освобождават сулфид, съединение, което разгражда чревната бариера, причинявайки увреждане и възпаление.

Не всички храни, богати на сяра, обаче могат да имат същия ефект. Докато диетата, богата на съдържащи сяра, животински храни с ниско съдържание на фибри, може да повиши нивата на BRS, диета, богата на съдържащи сяра зеленчуци, изглежда има обратен ефект.

Освен това много фактори в допълнение към съдържанието на сяра в храните могат да повлияят на баланса на чревните бактерии. Ето защо са необходими повече изследвания, преди да могат да се направят силни заключения.

Кога да се придържаш към този вид хранене?

Когато е налице мутация на гена CBS, тъй като това се отразява на начина, по който тялото усвоява витамини от група B. Ако страдаш от улцерозен колит или болест на Крон.

Общ преглед

Диетата изключва храните с високо съдържание на тиоли. Тези храни трябва да бъдат строго избягвани в продължение на 4 – 8 седмици, за да се гарантира, че излишната сяра ще бъде изчистена от организма.

Избягвай следните храни:

  • Зеленчуци – артишок, йерусалимски артишок, аспержи, бобови кълнове, бок чой, броколи, брюкселско зеле, зеле, карфиол, див лук, зелено зеле, чесън, зелен фасул, зеленолистни зеленчуци, лук, грах, жълта ряпа, спанак, куркума.
  • Плодове – папая, ананас.
  • Бобови растения – всички видове боб, леща, фъстъци, соя, кафе.
  • Млечни продукти – всички видове.
  • Семена – сусам.
  • Протеини – яйца, тофу.
  • Зърна – киноа, елда, хлебни изделия.

За да видиш пълния списък, моля, посети www.livingnetwork.co.za.

Включи следните храни:

  • Зеленчуци – тиква (всички сортове), френски артишок, патладжан, авокадо, бамбукови филизи, цвекло, моркови, целина, краставица, билки (всички видове с изключение на чесън), маруля, гъби, чушки, сладък картоф, физалис, домати, тиквички.
  • Плодове – всички плодове с изключение на папая и ананас.
  • Ядки и семена – слънчоглед, тиква, лен, всички ядки, кокос.
  • Протеини – всички меса.
  • Мазнини – кокос, зехтин, авокадо, черен дроб на треска.
  • Зърнени храни – всички зърнени храни, с изключение на киноа.

За да видиш пълния списък, моля, посети www.livingnetwork.co.za.

Най-добри практики, които да спазваш:

  1. Спазвай диетата 4 – 6 седмици.
  2. Избягвай хранителни добавки, които съдържат сяра, включително NAC (Н-ацетил цистеин), селен, глутатион и алфа-липоева киселина за 4 – 8 седмици.
  3. Може да си направиш тест за органични киселини.

Примерен хранителен план:

Закуска Обяд Вечеря
yabalkov-tost

Ябълков „тост“ с пиле и смокиня

salata-s-pile-i-vinegret

Салата с пиле и винегрет

rostbif-s-zhaladova-tikva-i-chushki

Ростбиф с жълъдова тиква и чушки

Източници:
parvoprichinata-800x800
Тиреоидит на Хашимото. Първопричината
hashimoto-800x800
Протоколът Хашимото
hranitelna-farmakologia-800x800
Хашимото: хранителна фармакология

http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/food/high-sulfur-sulphur-food-list/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню