Как се справяме с изключването на определени храни?

kak-da-se-spravim

Изключването на някои храни от менюто може да е предизвикателство. Понякога се превръща в непосилно такова. Без значение дали целта е диета за отслабване, или лечебен хранителен протокол, насочен към оздравяване, или пък причината е нещо друго… Винаги е неприятно. Особено ако се фокусираме върху това, което не можем да ядем. Говорили сме много по темата в нашия „Вдъхновяващ дневник за влизане във форма“, но все пак: как можем да се справим?

Ето нашите малки трикове:

1.      Нагласата

Ключът към успеха е да променим нагласата. Ако непрекъснато мислим за това, което не може да ядем по време на протокола, програмата и/или диетата, то… нямаме шанс на финала да не изядем огромна порция от него и всичко да приключи с гръм, трясък и фанфари. Прочети и останалите ни трикове и ще се увериш, че в комплекс правят нещата да изглеждат по-лесни.

2.      Включи повече от храните, които обичаш.

bananov-sladoled
Бананов сладолед

Да, предполагам вече се досети, че ще ти е по-лесно. Като не може да консумираш някои от храните, които обичаш, то със сигурност ще ти останат поне няколко от любимите ти храни, които може да ядеш. Постарай се да включиш повече от тях в ежедневното си меню. Така мозъкът ти няма да е настроен на вълна лишение, а на програма удоволствие и ще е по-лесно. Например, когато аз правих Elimin8 от „Спектърът на възпалението“, ми липсваха много доматите, ядките, киноата и други неща. Но пък можех да ям банани, кокос, шоколад и ягоди. Затова често за закуска си правех бананов сладолед, щедро поръсен със счукани какаови зърна. Или крем „Мечта“, който пък поръсвах щедро с натурален шоколад. Е, потърси 5 рецепти за разкош, които могат да те спасят в труден момент.

krem-mechta-s-yagodi
Крем „Мечта“ с ягоди

3.      Заместители

Много е лесно. Вече има заместители на всичко – на захарта, на солта, на млякото… буквално на всичко! Но… винаги има едно „но“, нали? Внимавай със съдържанието им. Старай се да са от естествени източници. Например, ако не трябва да ядеш сирене, добре, няма да го ядеш. Но можеш да си направиш такова от кашу или други ядки, нали? Ако не ти се занимава, вземи си хранителна мая и си поръсвай щедро салатите с нея. И чети етикетите! Уви, на пазара има вече много, включително и био храна, която е пълна с хидрогенирани мазнини, рафинирани нишестета (особено веган сирената!), глюкозофруктозен сироп и прочее. Но темата е толкова голяма, че си е за отделна статия.

4.      Предизвикателство

Казах вече за петте рецепти за разкош, нали!? Нямаш толкова? Е, време ти е да си съставиш списък, да си измислиш такива или ако не ти се отдава готвенето, да потърсиш помощ в някоя хубава готварска книга. Апропо, готварската книга на д-р Сара Балантайн е идеалният кандидат за множество идеи за разкошна, вкусна, лесна и с висока хранителна плътност храна.

В нея ще откриеш и хитринки как да оптимизираш времето за готвене, без да правиш компромис с вкуса или нещо друго. Виж повече за нея тук.

5.      Приключенски елемент

Тръгни развълнувано, като на ново пътешествие към непознато място. Приеми го като приключение, от което ще научиш някои интересни неща за себе си – като например, че всъщност обичаш броколи и/или брюкселско зеле. Лелеее, наистина ли е възможно това!? Пробвай всички от разрешените храни, като преди това се постараеш да провериш за вкусни и лесни рецепти, за да си убедена, че ще ги тестваш в най-добрия им вид. Дай им шанс по два пъти – в различни рецепти. Ще се изненадаш колко от храните, които си мислела, че не ти харесват, ще ти се сторят приятни.

6.      Планиране

Планирай храненията, за да не изпаднеш в състояние на глад и да посегнеш на първото нещо, което ти се мерне пред очите. Като например, ако знаеш, че ще ходиш на гости на приятели, които ще са се подготвили с изобилие от храни, които не можеш да консумираш, то се постарай да хапнеш стабилно, преди да отидеш на партито. Така храната няма да те изкушава толкова много.

7.      Предизвикай се да измислиш по още 2 нови рецепти с храни, които обичаш!

Превърни го в игра. Запиши си на един лист кои са любимите ти храни, които попадат в списъка с позволени. Към всяка храна си запиши любимите рецепти с нея и след това се постарай да добавиш още поне 2 различни рецепти и/или начина на приготвяне.

Не умееш да готвиш и нямаш достатъчно кулинарни познания? Няма проблем! Д-р Балантайн ще те запознае в детайли с основните кухненски техники – от нарязването на зеленчуци до безопасното използване на тенджера под налягане. С арсенал от над 200 вкусни рецепти, от закуски с основни съставки до изкусителни десерти, можеш да подобриш здравето си, докато се наслаждаваш на всяка хапка храна!

Това е твоята настолна готварска книга. Без значение дали се храниш по АИП, палео, нисковъглехидратно, или просто искаш да се грижиш за здравето си. Ако вярваш в думите на Хипократ, че храната трябва да е твоето лекарство и лекарството – твоя храна, то тази книга е за теб.

В нея ще откриеш над 200 вкусни рецепти, които са с висока хранителна плътност и са богати на нутриенти. Лесни са за подготовка и включват практични съвети за готвене. Подходящи са за цялото семейство, но има щипка екзотика за вдъхновение.

Купи книгата сега на предпродажба с уникално красив и практичен подарък. Всички подробности за кампанията са тук.

Успех от нас! 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню