fbpx

Стратегия: Поддържай се пълна с енергия

Смелостта е темата ни този месец. Но ето какво ни споделя Решма Сауджани – автор на книгата „Смела, а не перфектна“. Това е нещо, в което вярваме на 100%. Точно затова публикуваме съвсем точно и дословно една от многото нейните стратегии  за смелост: „Поддържайте се пълна с енергия“.

Публикуваме я дословно, защото ние самите се разпознаваме в много от (няма да кажем всички, защото имаме още да работим и по това 😉 ) ситуациите. Вярвам, че и ти ще се откриеш някъде из редовете. На финала на статията ще ти предложим някои наши идеи за повече енергия. Неща, които сме публикували преди, но които ще ти е от полза да си припомниш. Някои малки тайни за по-ефективна грижа за себе си.

Стратегия: Поддържай се пълна с енергия

Всяка жена, която познавам, се чувства изтощена. Ние вършим толкова много неща и сме натоварени с толкова много ангажименти – в работата и едновременно с това да бъдем майка, приятелка, дъщеря, ментор, пазител на семейното благополучие, гледач на домашни любимци, да планираме почивките и да изготвяме графици. Като прибавим към това и стреса от опитите да се справяме перфектно с всичко. И дълбоко вкоренения ни стремеж да поставяме нуждите на другите над нашите собствени, получавате рецепта за сериозно прегаряне.

Но ето и добрата новина

Времето, когато прегарянето се носеше гордо като медал, отмина. Някога се смяташе, че е страхотно да успяваш да жонглираш с петдесет неща едновременно, да работиш по 24 часа в денонощието, дори ако си в отпуск или си болна, да се прехранваш с кофеин и протеинови барчета. Но вече не е така. Сега, когато знаем какви са последствията от тези изтощителни навици, работохолизмът се осъжда, а грижата за здравето е на почит. Ариана Хъфингтън, смятана за един от най-големите медийни магнати на нашето време, написа бестселър за силата на съня. Точно така, петдесет и втората най-влиятелна жена в света според списание „Форбс“ си е поставила мисия да докаже, че една от основните тайни на успеха е достатъчно дълго да стои със затворени очи. За мен това е невероятно.

Не става дума само за това, че умората струва на нас

и на икономиката милиарди долари под формата на загуба на производителност (по-точно, 411 милиарда долара годишно). За това че стресът води до сериозни заболявания – от затлъстяване до сърдечни болести. Или че когато сме натоварени, изглеждаме и се чувстваме зле! Както Ариана отбеляза, когато ѝ споменах, че пиша книга за жените и смелостта, не можем да бъдем смели, ако сме прегорели.

Тя е права, разбира се!

Няма как да имате вътрешната сила да поемате рискове, ако имате усещането, че нямате енергия. Почти е невъзможно да съберете смелост да кажете „не“ или да опитате нещо плашещо и ново, когато енергията ви е изчерпана, а мозъкът ви е изпържен. Не знам за вас, но когато съм изтощена, последното нещо, за което искам да мисля, е да се показвам или представям пред другите по какъвто и да е начин. Единственото, което искам, е да облека клин и потник, да си вдигна косата на кок, да сменя контактните си лещи с глупавите си очила, да се свия на дивана и да потъна в забравата на телевизионния канал „Нетфликс“. Изтощението и претоварването почти мигновено убиват смелостта.

Напускането на зоната на комфорт изисква емоционална и дори физическа енергия, вътрешна сила и устойчивост. Ето защо първият и най-важен ключ към изграждането на мислене на смела жена е да поставите здравето си на първо място. Ето основните насоки:

Дайте приоритет на здравето си

Лиана обикаляла четири дни с болезнена инфекция на синусите, защото нямала време да отиде на лекар. Но когато кучето ѝ се разболяло и започнало внезапно да повръща, тя веднага захвърлила всичко. И го заведе на ветеринар. Звучи ли ви познато? Лудост е колко много от нас пренебрегват грижата за себе си. И не е чудно, че толкова много от нас в крайна сметка страдат от автоимунни заболявания, болки в гърба, депресия или др. Смело е да кажем: стига вече. Стига вече сте ходили на работа или на среща с приятел, когато имате адска настинка само защото не искате да разочаровате никого. Стига вече сте жертвали плановете си за тренировка или преглед при лекар, за да се съобразите с графика на някой друг. Вие няма да пренебрегнете някоя тревожна бенка на рамото на детето си или да позволите на най-добрата си приятелка да отложи посещението си при мамолог, защото е твърде заета. Така че заемете също толкова твърда позиция и по отношение на собственото си здраве. Считайте, че даването на приоритет на здравето ви е първата официална проява на радикална смелост.

Отделяйте време за себе си

Национално проучване, проведено през 2012 година от Института за изследване на семейството и работата, доказва всеизвестния факт.

Жените, които редовно отделят време за себе си, са много по-удовлетворени от живота от онези, които отлагат грижите за себе си.

Но това, че знаем, че релаксацията и възстановяването на силите са полезни за нас, не означава, че наистина ги практикуваме. Да кажем „да“ на грижата за себе си, обикновено означава да кажем „не“ на някой друг под една или друга форма. За тези от нас, които са научени да мислят, че отдаването на приоритет на собствените ни нужди е егоистично, отделянето на време за себе си е много, много трудно. Но и това е проява на смелост.

Поспете. Сериозно!

Ще се опитам да предположа, че се опитвате да натъпчете във вашето ежедневие всичко – от събуждането рано сутрин, през тренировката и приготвянето на палачинки за децата си (въпреки че зърнените храни биха били напълно подходящи за закуска), до стоенето късно вечер, за да отговорите на получените имейли и да измиете мръсните чинии. Перфекционизмът ни кара да правим всичко, но не се заблуждавайте, че можете да минавате само с няколко часа сън. Проучванията показват, че са необходими между седем и девет часа сън на нощ, за да бъдете най-работоспособна. Добрият сън няма автоматично да ви направи по-смела, но ви обещавам, че липсата на добър сън сериозно ще ви попречи.

Научете се да медитирате

Научни изследвания доказват, че медитацията потиска активността на амигдалата. Това е онази част от мозъка, която ни движи и подтиква към действие, когато се чувстваме застрашени или сме уплашени. Инвестирайте малко време – от десет до двадесет минути на ден!  Така можете буквално да пренастроите мозъка, за да реагира на ежедневните ситуации от състояние на спокойствие, а не на страх.

Планирайте времето си за фитнес

Знаехте го. Доказано е, че упражненията предпазват от какво ли не! От наднормено тегло до стрес, тревожност и болести. Всичко, което определя дали се чувстваме силни, или изтощени. Освен това нищо не ви изпълва с повече сили от това да се погледнете в огледалото и да видите в него отражението на една силна и секси мацка.

Да сме наясно, говорим за упражнения, които ви карат да се чувствате здрава, енергична, вдъхновена и пълноценна. А не да извайвате перфектно тяло. Нито да гоните някакъв нереалистичен и нездрав идеал за външен вид, наложен от социалните медии! Имайте го предвид. Вие сте наясно с разликата.

Всеки опитен фитнес инструктор ще ви каже, че тайната на фитнеса е да се придържате към предварително начертания график за всички важни неща.
Надявам се, че това припомняне ти беше полезно.

А ако искаш да започнеш сега или да надградиш малко досегашната си грижа за себе си, ето и нашите предложения:

 

5 биохака за по-добър сън

 

 

10 лесни начина да се погрижим за себе си

6 трика за по-красива кожа

Спрей за лесно разресване на косата

Умора, липса на енергия и изтощение

Натурални скрабове за тяло – защо да ги използваме?

Натурални фетбърнъри 

Рефлексология – част от холистичната медицина

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню