fbpx

Фетучини от моркови с бадемова майонеза

fetuchini-ot-morkovi

Обичаш ли паста? Ако да, то не може да не обожаваш фетучините. А ако обичаш и да експериментираш, но нямаш много време, то тогава тази рецепта е за теб. Много лесна, много ефекта и най-вече идеална за лека вечеря и много подходяща като за след тежки празнични трапези.

Е, да започваме. Всичко, от което имаш нужда, е една белачка, няколко моркова и шепа бадеми.

Необходими продукти:

Продукти за фетучините:
  • 4 моркова
  • сока на ½ лимон
  • 3 супени лъжици зехтин или орехово масло – студено пресовани, разбира се
  • копър – за украса и по желание за соса
Продукти за бадемовата майонеза:
  • 1 чаша бадеми – предварително накиснати
  • 1 чаша вода
  • сока на ½ лимон
  • 2 скилидки чесън
  • 3 супени лъжици зехтин или орехово масло – студено пресовани, разбира се
  • щипка-две хималайска сол за усилване и концентриране на вкуса, но не повече
  • 1 супена лъжица хранителна мая – по желание. Придава повече характер на майонезата, но тя си става достатъчно вкусна и без нея, така че спокойно може да я прескочиш. Аз по-често я правя без хранителната мая, въпреки че винаги имам вкъщи.
Време за приготвяне: 20 мин.

Начин на приготвяне:

Приготвяне на фетучините:
  1. Измий и обели морковите. Подготви фетучините с помощта на белачка за зеленчуци. Завъртай моркова на всеки 2-3 „обелвания”, за да станат фетучини равномерни.
  2. Свари готовата „паста” на пара – отнема около 5 минути!
  3. Ако нямаш съд за варенае на пара или специална тенджера, то тогава е време да си купиш една обикновена решетка. Много по-практична ще ти бъде, защото ще ти заема по-малко място, а и ще имаш една решетка за всичките си тенджери. Предполагам си чувала за предимствата на готвенето на пара, затова няма да се спирам подробно, а само ще кажа, че е добре да готвиш, колкото се може повече на пара.
  4. Прехвърли готовите фетучини в купа и ги овкуси със смесените сок от лимон и орехово олио (или зехтин).
Приготвяне на бадемовата майонеза:
  1. За да подготвиш майонезата, имаш нужда от кухненски робот или от малко по-мощен пасатор.
  2. Ако искаш да получиш перфектно разбита бяла майонеза, може да обелиш бадемите. След накисване това не е особено трудно, но аз предпочитам храната да е в максимално натурален вид, затова не съм губила излишно време.
  3. Смеси всички съставки и пасирай. За да стане по-пухкава майонезата, може да добавиш още малко орехово олио.
  4. Сервирай, като сложиш фетучини във всяка чиния и полееш щедро с майонезата. Украси с клонче копър. По желание може да добавиш и ситно нарязан копър към соса.

Идея!

Замени морковите със сурова тиквичка и ще скъсиш времето за готвене. Защото няма да имаш варене. А ще имаш и още по-малко количество въглехидрати в същото ястие. Освен че тиквичката е по-неутрална и като вкус.
Ако си на безглутеново хранене можеш да ги замениш и с безглутенова паста. Но внимавай да няма царевица в нея. Както знаеш, тя обикновено е ГМО. Но има и друга основателна причина да я избягваш. И тя е – значително по-високото съдържание на въхлехидрати.

Bon Appetite!

Ще се радвам да ни споделиш, хареса ли ти тази рецепта. А на семейството ти? И най-вече, ако си направила някаква вариация по нея, ще сме любопитни да я споделиш с нас.

Тази рецепта е подходяща за програмите:

Микробиом диета
14 дни детокс“ – ако я направиш с тиквичка. С моркови е за първите два и последните два дни.
Ключът към бързият метаболизъм“ – 3-та фаза
Нисковъгледхидратно хранене за всеки ден“ – особено, ако е с тиквички

За още вкусни и полезни рецепти, разгледай цялата категория Рецепти.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню