5 неща, които ще научиш от новата книга на д-р Уил Коул „Интутивен фастинг“

novata-kniga-intuitiven-fasting-sotial

Новата книга на д-р Уил Коул вече е в предпродажба. В „Интуитивен фастинг“ ще намериш най-доброто от Уил: това, което той знае за храната и храненето и за оптималните начини за подхранване на тялото и подпомагане на оздравителните му функции. Книгата е пълна с информация за това, което Уил е научил

  • за намаляване на възпалението,
  • връщане на баланса,
  • презареждане на метаболизма и
  • възстановяване на здравето на червата.

Да, книгата включва резултати от научни изследвания. Но също така разкрива някои изненадващи констатации относно фастинга, до които Уил е достигнал, като просто е изслушвал своите пациенти. А една съществена, отличаваща черта на д-р Уил Коул е, че той слуша внимателно своите пациенти и се учи от тях.

А сега нека самият Уил Коул ни разкаже за новата си книга.

  1.  Фастингът не трябва да бъде ограничаващ

Както съм написал и в новата си книга, прекарването на периоди от време без храна може в началото да изглежда странно. А всъщност е най-естественото нещо на света. Преди заведенията за бързо хранене и пакетираните храни хората естествено са имали по-дълги периоди, без да се хранят. Те са се фокусирали върху по-малко на брой, но по-продължителни хранения, при които са консумирали храна на спокойствие, седнали и до пълно удовлетворение и засищане. Интуитивният фастинг е свързан с възстановяване на връзката с тези дни. В целия Гъвкав план за фастинг в новата ми книга давам предложения относно прозорците за хранене и гладуване. Но също така ви насърчавам винаги да слушате тялото си. Ако сте гладни, яжте. Ако не сте, не яжте! Всичко е насочено към това да се свържем отново с вродената си интуиция за храната. Вместо да следваме сляпо правилата за хранене, на които са ни учили от деца.

2. Фастингът не е същото като ограничаването на калориите

Това е една от най-често срещаните заблуди относно периодичното гладуване. Макар да има някои варианти на фастинг, които включват ограничаване на калориите, видът периодично гладуване, който използваме в книгата (наречен ограничено във времето хранене), е фокусиран напълно върху това кога ядете, а не колко ядете. И така, каква точно е разликата?

  • Ограничаване на калориите: Намаляване на средния дневен прием на калории под нормалното за дълъг период от време.
  • Периодично гладуване: Ограничаване на честотата на хранене в определени часове на деня, седмицата или месеца.

Въпреки тези разлики много хора все пак твърдят, че ползите от фастинга се дължат просто на загубата на тегло. Истината е, че проучвания показват, че ползите от периодичното гладуване (подобряване на стойностите на кръвната захар и кръвното налягане и загуба на мазнини в коремната област) са независими от ефекта му върху теглото. Наистина фастингът може да ви помогне да отслабнете по начин, който е здравословен и устойчив. Ползите от него обаче нито започват, нито свършват с това. Вместо това в книгата ще научите, че фастингът съдейства да се активират механизми в тялото, които се включват само когато прекараме повече от 10 или 12 часа без храна. Доста готино, ако питате мен!

3. Тайната на свободата по отношение на храната е метаболитната гъвкавост

Възможно е при прочитането на думата интуитивен фастинг да си помислите: „А какво, ако моята „интуиция“ ми казва да ям бисквитки за закуска, обяд и вечеря?“. В новата ми книгата ще научите, че когато имаме някои подлежащи здравни дисбаланси (като метаболитна ригидност и хронично възпаление), това може да замъгли способността на организма да ни изпраща правилните сигнали за глад и ситост и да доведе до пристъпи на почти непреодолимо желание за храна. Може да се окажете уморени, със замъглен мозък и копнеещи за захар и въглехидрати през цялото време. Но когато коригирате тези основни проблеми и установите метаболитна гъвкавост (термин, който се появява десетки пъти в книгата), ще можете да се доверите на тялото си да ви казва кога сте гладни и кога сте се нахранили добре, както и на желанията му за определени храни, които наистина ще подпомогнат вашето здраве.

4. Фастингът не е за всеки!

Фастингът често се рекламира като практика, която може да се прилага от всеки. Истината е, че ако имате хронично заболяване (като диабет, сърдечна болест или автоимунно разстройство), трябва да говорите с вашия лекар, преди да пробвате фастинг. Добрата новина е, че обикновено, стига да започнете внимателно и да напредвате полека, като слушате тялото си, фастингът все пак е нещо, което вероятно ще можете да включите в ежедневието си.

Изключение правят хората с история на нарушено хранене (хранително разстройство). Изследвания показват, че фастингът може да изостри или да предизвика отново свръхфиксация върху храната и/или теглото и да доведе до зачестяване на епизодите на компулсивно преяждане (binge eating). Така че, въпреки факта, че Интуитивният фастинг е свързан с внимателен подход към гладуването и храненето, без ограничения и фокус върху броенето на калории и тегленето на храната, а с любов към себе си, той не е подходящ за всеки. Ако имате анамнеза за нарушено хранене, консултирайте се с вашия лекар и специалист по хранителни разстройства и получете одобрението им, преди да експериментирате с фастинг.

5. Фастингът може да освободи ума ни

Когато сме метаболитно ригидни, храната може да контролира живота ни. Тогава се налага да се борим с пристъпи на непреодолимо желание да ядем и с несигурни и неясни сигнали за глад и ситост. Самоконтролът ни постоянно бива тестван. Често прибягваме до воля, за да не се поддадем на изкушението за нездравословна храна или преяждане. Това е, като да се опитвате да предотвратите разрушаването на язовир ден след ден. Усеща се като нещо изключително трудно и изискващо сурово отношение, дисциплина и твърдост. И вие трябва да бъдете „перфектни“ в своята диета и начин на живот. Иначе всичко ще рухне. Храната заема толкова много от мислите ви, че едва ли има място за нещо друго!

След като установите метаболитна гъвкавост, всичко се променя.

Здравословното хранене става по-лесно, случва се интуитивно и не е нужно да мислите за храна през цялото време.

Всъщност бих стигнал дотам да кажа, че вие си връщате живота обратно.

Интуитивен фастинг“ има за цел да направи преминаването ви към режим с периоди без храна лесно, изящно и пълно с любов към себе си преживяване. Тази книга е предназначена да ви срещне там, където се намирате в момента, и да подобри вашето здраве, като ви помогне да се разделите със срама, изтезанията и вината и да се наслаждавате на лекотата, която мирът с храната и тялото осигуряват.

 

Fasting

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню