6 трика за по-красива кожа

6-trika-za-po-krasiva-kozha

Кожата е най-големият орган. Знам, че знаеш това. Също предполагам знаеш, че дишаме и през кожата. А вече има доста научни доказателства, че част от човешкия микробиом се формира и от бактериите, живеещи на повърхността на кожата. Като най-голям орган кожата ни е подложена на доста изпитания. Лятото става суха и често дехидратирана от силното влияние на слънцето. Зимата пак става суха и чувствителна, този път под влиянието на студа и вятъра. Изглежда като да нямаме правилен ход. Но вече не. Кои са основните 6 трика за по-красива и по-стегната кожа ще научиш в новата ни статия.

Сигурна съм, че не малко от нещата, които ще прочетеш тук, вече ги знаеш. Но нека да те спра, преди да продължиш напред. Това, че знаеш нещо, не означава, че получаваш резултат от него – особено ако не го прилагаш!

Важно правило!
Получаваш резултати само от това, което реално изпълняваш!

И с това искам да те помоля да прочетеш статията с отворен ум и да си зададеш въпроса дали наистина си тествала това в ежедневието. Т.е. дала си му шанс, преди да кажеш, че не действа. Проблемът с тези препоръки е, че те действат в комплекс и с натрупване. Няма как да ги приложим еднократно и да очакваме ефект като от пластична хирургия. Но това е и по-добрият вариант. Защото на тялото му трябва време да се адаптира. Я се замисли: целулита за една седмица ли го „отгледа“? Или ти трябваше цяла година?

Съвет, ако наистина искаш резултати!

Предизвикай се да изпълняваш поне три от шестте препоръки. Ако имаш нагласа за всичките шест – идеално! Ще се придвижиш по-бързо напред. Но ако ти е трудно и нямаш време и/или не вярваш в резултата, изпълнявай само три от шестте в продължение на 2 – 3 седмици. След това направи реална и обективна оценка на кожата си. Ако видиш видима промяна – а аз съм сигурна, че ще видиш, продължи нататък. Представи си какво би се случило след 3 или 6 месеца!

Ако имаш нужда от помощник, за да организираш програмата и времето си, ето ти правилния инструмент.
Вдъхновяващият ни дневник ще те преведе през стъпките и ще можеш да се радваш на по-добри резултати през следващите 2 – 3 месеца.

Ето и стъпките към по-красива и сияйна кожа.

1. Хидратация – отвътре и отвън

Да, знам, че го знаеш. Но пак ще повторя. Хидратацията е ключова за по-сияйния вид на кожата. За детоксикация на тялото и за задържането на вода. Не знам дали си чувала, но вода може да се задържа и поради недостатъчен прием на вода – стабилизираща реакция на организма.

Да си хидратирана, не е важно само за издръжливостта ти по време на тренировките, а е ключов елемент и за детоксикацията ти, тонуса, състоянието на кожата ти и поддържането на стабилни нива на енергията ти.

Първото нещо, което можеш да направиш сутринта, е да стартираш метаболизма си с голяма чаша топла вода, най-добре със сока от ½ лимон в нея.

Продължавай да пиеш вода, докато се приготвяш за работа. Носи си бутилка с чиста филтрирана вода навсякъде – в колата (но не я оставяй в колата през лятото, дори и да е стъклена или метална), в градския транспорт, на среща… Дръж пълна бутилка на бюрото си през целия ден, за да ти напомня, че трябва да останеш хидратирана. Пий начесто и по малки глътки. Помни, че жаждата е вече закъснял сигнал за нужда от вода, вик за помощ на организма. Той се включва, когато си вече дехидратирана, съответно кожата ти и храносмилането ти ще бъдат потърпевши, ако пиеш вода само когато си жадна. Добавянето на малко фреш от лимон към водата е чудесен начин да алкализираш тялото си. Докато тренираш, продължавай да пиеш вода преди, по време на и след тренировка, за да увеличиш максимално енергията си и да подпомогнеш възстановяването си.

Може също така да решиш да се откажеш от чай, кафе или други кофеинови напитки, които те дехидратират. Целта ти е да пиеш поне 1,5 литра или 8 чаши вода на ден. Реално обаче правилото е 30 милилитра вода на килограм телесно тегло на ден. Тоест, ако тежиш 70 килограма, трябва да пиеш 70 кг х 0,03 л = 2,1 литра дневно. Ако тежиш 60 килограма, съответно 60 кг х 0,03 л = 1,8 литра вода на ден. Всеки ден! Използвай отметката в дневника като напомняне, за да останеш хидратирана и се приготви скоро да започнеш да изглеждаш и да се чувстваш като твърда, сочна праскова! Шегувам се. Но само малко.

2. Ексфолиация

И по тази тема сме говорили много. Имаме и цяла статия за натуралните ексфолианти, които можеш да си приготвиш у дома. Кой е най-важният принцип обаче? Ексфолирането (т.е. премахването) на мъртвите клетки подобрява дишането на кожата и циркулацията на кръвта, както и работата на лимфната система. В резултат кожата изглежда видимо по-красива и бляскава. Дори и да има целулит, някак изглежда по-опъната. Разбира се, ако прилагаш ексфолиацията по-често, ще подпомогнеш и „разбиването“ на целулита, но тук си трябва усилена работа, постоянство и натрупване. Изборът е твой! Но те уверявам, че действа.

И още нещо по темата от д-р Брус Файф:

Кокосовото масло е отличен ексфолиант

То може да накара кожата ти да изглежда по-млада. Повърхността на кожата се състои от слой мъртви клетки. Когато тези клетки се отстранят, тяхното място се заема от нови клетки. С напредването на възрастта този процес се забавя, а мъртвите клетки имат склонността да се натрупват, като така кожата загрубява и започва да се лющи. Кокосовото масло помага за отстраняване на мъртвите клетки от външната повърхност на кожата и я прави по-мека, кара я да отразява светлината по-равномерно и ѝ придава по-младежки и по-здрав вид. Кожата „блести“, защото светлината се отразява по-добре от равномерната ѝ текстура.

Премахването на излишъка от мъртва кожа и заздравяването на тъканите под нея са две от основните преимущества от използването на кокосовото масло като лосион за кожа. Понякога дори младите хора може да имат проблеми с напукана или изключително суха кожа поради факта, че при тях се произвежда необичайно дебел и често дразнещ слой мъртви клетки. Кокосовото масло не само води до незабавно облекчение, но често осигурява и продължително подобрение на това състояние. Хората, които имат различни кожни проблеми, е възможно да постигнат забележителни резултати с употребата на кокосово масло. Много хора, които вече са го опитали, не биха използвали нищо друго в бъдеще.“

Д-р Брус Файф изследва кокосово масло почти през цялата си докторска практика. В книгата си „Чудото кокосово масло“ освен многобройните ползи и приложения на кокосовото масло той споделя доста интересни случаи от практиката си. Естествено, кокосово масло е много подходящо и за отслабване, но ако ти е интересна темата и си почитател (или пък скептично настроен към кокосово масло), то не пропускай да прочетеш книгата му.

С какво още можеш да си помогнеш за отстраняване на мъртвата кожа и да ѝ съдействаш да придобие по-младежки вид?

Не пропускай статиите ни за сухото четкане и натуралните ексфолианти. Тези неща действат по магически начин, но с натрупване. И двете средства са от така наречените безплатни съвети за 1 000 000 долара. Или иначе казано, понеже изглеждат прекалено елементарни, сме склонни да подценяваме ефективността им. Освен това са безплатни, което ни кара да сме още по-скептични.

Не ми ли вярваш? Точно така! Винаги съм казвала да не се доверяваш сляпо на препоръки, а да ги тестваш. Уверявам те, че само след една седмица сухо четкане и употреба на домашни ексфолианти с кокосово масло ще видиш разликата в собствената си красива кожа. А ако добавиш и две посещения на сауна в тази седмица, кожата ти наистина ще заблести. Затова не се доверявай, а проверявай! И си помисли, ако прилагаш тези неща в продължение на месец, какво може да се случи.

3. Сухо четкане

Вече го споменах. И да, то е част от ексфолиацията, но го разглеждаме отделно, защото работи за цялостно подобряване на детоксикацията. Личния ми опит! Само 3 последователни сухи четкания променят мекотата и еластичността и допринасят за по-красива кожа. Сега си представи какво става след 30 поредни сухи четкания. Виж повече в статията и задължително включи този ритуал в грижата за кожата си.

4. Слънцезащита

Все пак, като работим за по-красива кожа, е важно и да не саботираме усилията си. Слънчевите изгаряния състаряват кожата. Но при спазване на определени правила можеш да се възползваш и от плюсовете. А безспорно най-големият плюс е, че при красива кожа с равномерен, но умерен тен, целулитът е по-малко видим. Научи се как да се предпазваш от слънчеви изгаряния в статията на д-р Сара Балантайн, а също и как да си приготвиш у дома ефективен слънцезащитен крем, който да те предпазва.

5. Спорт

Да, спортът. Винаги тръгваме към него с идеята, че ще ни помогне да отслабнем. И да, това донякъде е вярно и донякъде има ефект и резултат. Но само донякъде! Защото се изисква да сме упорити, постоянни и да го съчетаем с правилен, балансиран режим на хранене. Разбира се, това не трябва да ни отказва, а напротив – да ни амбицира.

Истината за спорта обаче е, че той трябва да присъства в ежедневието ни не само заради отслабването. В контекста на статията спортът е важен, защото когато сме тренирали (т.е. напълнили сме мускулите с кръв), целият контур на тялото ни е различен. Дори и да не сме свалили нито 1 сантиметър от обиколките си, тялото изглежда различно. Освен това стойката се изправя, по-лесно ни е да приберем коремчето и т.н., и т.н.

Основното за спорта като цяло е, че след едно добро раздвижване цялата биохимия на тялото ни се променя. Имаме прилив и на ендорфини, т.е. изглеждаме и се чувстваме по-щастливи. Усмихване се повече, повишава се работоспособността, концентрацията и ефективността. По-устойчиви сме на стрес! Подобрява се циркулацията на кръвта – оттам и по-пълноценното усвояване на витамини и минерали. Детоксикирали сме леко тялото, като сме изхвърлили част от токсините. А знаеш, че токсините се трупат точно в мастните клетки. Като добавим и задържаната вода в тях, те биха могли да нарастнат до свръхразмери, а оттам да се увеличат и обиколките.

Важно!

Не казвам, че спортът трябва да е труден, тежък и да гоним резултатите на професионалните атлети! Дори една 30-минутна разходка – интензивно ходене, е супер за начало. Ако искаме по-драматични резултати обаче, трябва да включим и нещо друго. Например упражнения с гирички у дома, фитнес, йога, пилатес, танци… това, което ще ти хареса и ще ти достави удоволствие. И това, което ще ти е лесно да продължиш, докато изграждаш навика.
Успех, но в заключение искам да отбележа – спорта е ключов елемент за здравето! Намери начин да се движиш повече!

6. Детоксикация

Детоксикацията е ключов фактор за здравето. Тя е жизненоважна функция на организма. Хубаво би било да я подпомагаме, когато можем. На първо място вече изброих: вода, сухо четкане, спорт са основните неща. Оттам нататък е добре да положим още малко усилия. Например като включим една-две детоксикиращи напитки в ежедневието си. Виж любимите ни рецепти тук.
Ако искаш по-осезаеми и бързи резултати, препоръчваме 14-дневната програма на Надя Петрова – действа наистина много добре. При това по време на детокса можеш да хапваш и шоколад! Ехааа, ето това е вкусна програма за детокс! В книгата има множество вкусни, здравословни и детоксикиращи рецепти.

И за финал

Приготви се да действаш упорито следващите 15 до 30 дни. Дисциплината е важна. Мотивацията ще дойде, когато започнеш да се радваш на резултатите. А това няма да е след много време.

Успех и ще се радвам да ни споделиш кои от нещата избра да правиш и какви резултати постигна!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Fill out this field
Fill out this field
Моля, въведете валиден имейл адрес.
You need to agree with the terms to proceed

Меню